Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM210 | ||||
Course Name: | Organik Kimya Laboratuvarı II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GAMZE ÖZGÜL ARTUÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Gamze ÖZGÜL ARTUÇ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Organik kimyada kullanılan genel alet, reaksiyon sistemleri, ayırma ve saflaştırma yöntemleri, reaksiyon tasarımı, reaksiyon düzeneği kurabilme, ürün eldesi ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; organik bileşiklerin sınıflandırılması, elde edilişleri ve tepkimeleri, spektral yapı tayini şeklindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik kimya laboratuvarında çalışma kuralları ile ilgili bilgi sahibi olabilme 2) Organik kimya laboratuvarında kullanılan genel alet, sistem ve işlemler hakkında bilgi sahibi olabilme 3) Bileşiklerin saflıkları, ayırma ve saflaştırma işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olabilme 4) Genel organik reaksiyon düzenekleri ile ilgili bilgi sahibi olabilme 5) Reaksiyon düzeneği kurabilme 6) Reaksiyon kurabilme ve uygun yöntemler uygulayarak ürün elde edebilme 7) Spektral analiz ve kalitatif tayin hakkında bilgi sahibi olabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Organik Kimya Laboratuvarına Giriş | |
2) | Genel bilgilendirme | |
3) | Ter-butilklorür eldesi | |
4) | Asetanilid eldesi | |
5) | Para-nitroasetanilid eldesi | |
6) | Para-nitroanilin eldesi | |
7) | Telafi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Benziliden anilin eldesi | |
10) | Benzilik asit eldesi | |
11) | Fenilazo betanaftol eldesi | |
12) | Organik yapı analizi | |
13) | Organik yapı analizi | |
14) | Telafi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Seda Çınar, Dilek Işık Taşkın. Lisans Öğrencileri İçin Organik Kimya Laboratuvarı El Kitabı, İksad, 2020. 2. Zafer Odabaş, Selçuk Altun. Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Organik Kimya Laboratuvarı, İstanbul 2014 3. Mehmet Ay. Organik Kimyada Araştırma Teknikleri, AÜFF Döner Sermaye İşletmesi Yayınları, Ankara 1998. 4. Hikmet Ağırbaş, Selahaddin Güner. Organik Kimya Laboratuvar Notları, Kocaeli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Kocaeli 2006. 5. Nermin Hocaoğlu, Tahsin Uyar. Organik Kimya Laboratuvarı, Palme Yayın Dağıtım, Ankara 1990. 6. Ayşe Yusufoğlu, Hülya Çelik, Belma Hasdemir. Deneysel Organik Kimya, İÜ Basımevi, İstanbul 2001. 7. Sumru Özkırımlı, Gamze Özgül Artuç. Farmasötik Kimya Laboratuvar Föyü I-III, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, İstanbul 2019. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Seda Çınar, Dilek Işık Taşkın. Lisans Öğrencileri İçin Organik Kimya Laboratuvarı El Kitabı, İksad, 2020. 2. Zafer Odabaş, Selçuk Altun. Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Organik Kimya Laboratuvarı, İstanbul 2014 3. Mehmet Ay. Organik Kimyada Araştırma Teknikleri, AÜFF Döner Sermaye İşletmesi Yayınları, Ankara 1998. 4. Hikmet Ağırbaş, Selahaddin Güner. Organik Kimya Laboratuvar Notları, Kocaeli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Kocaeli 2006. 5. Nermin Hocaoğlu, Tahsin Uyar. Organik Kimya Laboratuvarı, Palme Yayın Dağıtım, Ankara 1990. 6. Ayşe Yusufoğlu, Hülya Çelik, Belma Hasdemir. Deneysel Organik Kimya, İÜ Basımevi, İstanbul 2001. 7. Sumru Özkırımlı, Gamze Özgül Artuç. Farmasötik Kimya Laboratuvar Föyü I-III, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, İstanbul 2019. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 3 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 60 |