Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, kinematik, dinamik ve bileşen etkileşimleri gibi mekanik sistemlerin tasarımı, analizi ve işleyişiyle ilgili temel kavramları kavrayacaklar.
2) Öğrenciler, GeoGebra, MotionGen.io ve GIM yazılımlarını etkili bir şekilde kullanarak mekanizmaların hareketini analiz etme ve modelleme becerilerini geliştirecekler, dijital simülasyon ve görselleştirme konusunda pratik beceriler kazanacaklar.
3) Öğrenciler, belirli performans kriterlerini karşılayan mekanizmalar tasarlamak için mühendislik prensiplerini ve optimizasyon tekniklerini uygulayacaklar, tasarım doğrulaması için gelişmiş yazılım araçlarını kullanacaklar.
4) Öğrenciler, yazılım simülasyonları kullanarak mekanizmaların performansını analiz ederek, kuvvetler, momentler ve titreşimler gibi faktörleri değerlendirecek ve işlevselliği artırmak için tasarım değişiklikleri veya iyileştirmeler önerecekler.
5) Öğrenciler, modern araçlar ve teknolojileri kullanarak çeşitli endüstrilerdeki pratik mühendislik sorunlarını çözmek için mekanizma tasarımı ve analizi anlayışını kullanacaklar.
6) Öğrenciler, yazılım araçları ile oluşturulan dijital raporlar, sunumlar ve görsel temsiller aracılığıyla teknik kavramları ve bulguları etkili bir şekilde iletecekler.
7) Öğrenciler, çeşitli disiplinler arası işbirliği ve ekip çalışması gerektiren projeler ve etkinliklerde yer alacaklar, takım çalışması ve problem çözme becerilerini artırmak için çevrimiçi işbirliği araçları ve platformlarından faydalanacaklar.
8) Öğrenciler, mühendislerin etik sorumluluklarını anlayacaklar ve mekanizma tasarımı ve analizi ile ilgili çalışmalarında dijital araç ve platformların kullanımında özellikle etik, profesyonellik ve güvenlik standartlarına saygı gösterecekler.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mekanizmaların tanımı ve önemi |
|
2) |
Mekanizmaların sınıflandırılması ve temel terminoloji.
Mekanizma tasarımındaki tarihsel gelişmelerin incelenmesi |
İnternetten konu ile ilgili araştırma yapılması. |
3) |
Hareket analizine giriş: temel kavramlar ve önemli terminoloji
Yer değiştirme, hız ve ivme analizinin temelleri |
|
4) |
Grafiksel ve analitik kinematik analiz yöntemlerinin detaylı incelenmesi.
GeoGebra yazılımını kullanarak basit mekanizmaların kinematik analizinin yapılması. |
|
5) |
Mekanizmaların dinamiğine giriş: kuvvetler, momentler ve ataletin önemi
Dinamik analiz tekniklerinin temelleri
|
|
6) |
Kuvvetlerin ve momentlerin mekanizma performansına etkisi
Laboratuvar Çalışması: MotionGen.io yazılımını kullanarak dinamik analiz yapma |
|
7) |
Bağlantılar ve dört çubuklu mekanizmaların detaylı incelenmesi
Dişliler ve dişli çarklarının mekanizmalardaki rolü |
|
8) |
Kam ve takipçi sistemlerinin çalışma prensipleri ve uygulamaları
Laboratuvar Çalışması: GIM yazılımını kullanarak farklı tipteki mekanizmaların tasarımı ve simülasyonu |
|
9) |
Mekanizma tasarımının temel prensipleri ve dikkate alınması gereken faktörler |
|
10) |
Mekanizmaların verimliliğini, güvenilirliğini ve güvenliğini artırmak için optimizasyon tekniklerinin incelenmesi |
|
11) |
Mekanizma tasarımında ileri seviye konuların incelenmesi: paralel mekanizmalar, esnek mekanizmalar vb. |
|
12) |
Endüstri uzmanlarının sunumları ve konuk dersler: mekanizma tasarımının endüstriyel uygulamaları |
|
13) |
Grup projelerinin sunumları: öğrencilerin tasarladıkları mekanizmaları ve optimizasyon stratejilerini sunmaları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
1 |
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
2 |
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
1 |
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1 |
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
2 |
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
1 |
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
2 |
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1 |
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
1 |
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |