Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF116 | ||||
Course Name: | Madde Bağımlılığı ile Mücadele | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin madde bağımlılığının etkilerini anlamalarını ve bu bağımlılıkla başa çıkma stratejilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bağımlılığın bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini inceleyerek, bağımlılıkla mücadelede kullanılan önleme, tedavi ve rehabilitasyon yöntemlerini öğrenirler. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, madde bağımlılığının tanımı ve türleri, bağımlılık süreci ve etiyolojisi, bağımlılığın bireyler ve toplum üzerindeki etkileri, bağımlılık tedavi yöntemleri, rehabilitasyon süreçleri ve bağımlılıkla mücadelede kullanılan toplumsal önlemler ve politikaları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Madde bağımlılığının etiyolojisini, risk faktörlerini ve bağımlılık döngüsünü anlayarak, bağımlılıkla mücadelede etkili stratejiler geliştirebilir. 2) Madde bağımlılığına karşı toplumsal ve bireysel düzeyde önleme ve müdahale stratejileri tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3) Madde bağımlılığının birey ve toplum üzerindeki psikososyal etkilerini değerlendirerek, bu etkilerin yönetimi ve rehabilitasyonu için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Madde Bağımlılığına Giriş ve Tanımlar | Ders Kaynakları |
2) | Madde Bağımlılığının Etiyolojisi ve Risk Faktörleri | Ders Kaynakları |
3) | Bağımlılık Döngüsü ve Beyin Üzerindeki Etkileri | Ders Kaynakları |
4) | Madde Bağımlılığının Birey Üzerindeki Psikososyal Etkileri | Ders Kaynakları |
5) | Madde Bağımlılığının Aile ve Toplum Üzerindeki Etkileri | Ders Kaynakları |
6) | Bağımlılıkla Mücadelede Önleme Stratejileri | Ders Kaynakları |
7) | Madde Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri: Farmakoterapi | Ders Kaynakları |
8) | Madde Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri: Psikoterapi | Ders Kaynakları |
9) | Madde Bağımlılığı Rehabilitasyon Süreçleri | Ders Kaynakları |
10) | Bağımlılıkla Mücadelede Toplumsal Politikalar ve Önlemler | Ders Kaynakları |
11) | Madde Bağımlılığında Yeniden Yatkınlık ve Relaps Yönetimi | Ders Kaynakları |
12) | Vaka İncelemeleri ve Klinik Uygulamalar | Ders Kaynakları |
13) | Bağımlılıkla Mücadelede Yenilikçi Yaklaşımlar | Ders Kaynakları |
14) | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları | Ders Kaynakları |
Ders Notları / Kitaplar: | MORALI, G. Madde Bağımlılığı: Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. [S. l.: s. n.]. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=bdbabc50-2cad-3a32-8ee2-4a743d15036b. Acesso em: 9 dez. 2024. |
Diğer Kaynaklar: | MORALI, G. Madde Bağımlılığı: Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. [S. l.: s. n.]. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=bdbabc50-2cad-3a32-8ee2-4a743d15036b. Acesso em: 9 dez. 2024. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Alan Çalışması | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |