Protetik Diş Tedavisi (Doktora)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PRD122
Course Name: TME Hastalıkları ve Tedavileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DEMET ÇAĞIL AYVALIOĞLU ŞAMİLOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Demet Çağıl Ayvalıoğlu Şamiloğlu.
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı çiğneme sisteminin işleyişini, fizyolojisi ile dişlerle ve çevre dokularla olan ilişkisini tartışabilmek ve çiğneme sisteminin rahatsızlıklarının tedavisi için gerekli prensipleri sorgulayabilmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, temporomandibular eklem anatomisi, dikey boyut, alt çenenin sınır içi hareketleri, oklüzyon teorileri ve optimum oklüzyon kriterleri, oklüzyon çeşitleri ve TME hastalıkları teşhis ve tedavisidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan çiğneme sitemini mekanizmasını tartışabilme.
2) Temporomandibular eklemin bölümlerini, yapılarını ve görevlerini açıklayabilme.
3) Oklüzyon kavramını açıklayabilme.
4) TME hastalıklarının teşhis ve tedavisini tartışabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oklüzyonun komponentleri.
2) Temporomandibular eklem(TME) anatomisi. Kaynak kitaplardan ön okuma.
3) Çiğneme kasları ve TME ile ilişkisi.
4) TME hastalıkları epidemiyolojisi ve etyolojisi.
5) TME hastalıklarında görüntüleme yöntemleri.
6) TME hastalıklarının sınıflandırılması.
7) Kapsül içi düzensizlikler.
8) TME'nin iltihabi hastalıkları.
8) TME hastalıklarında anamnez ve klinik muayene.
9) TME'nin iltihabi hastalıkları.
10) TME'nin gelişim bozuklukları.
11) TME hastalıklarında medikal ve fiziki tedavi.
12) TME hastalıklarında oklüzal tedavi.
13) TME hastalıklarında minimal invaziv cerrahi yöntemler.
14) TME hastalıklarında cerrahi interventions.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders slayt sunumları.
Diğer Kaynaklar: -Charles Mc Neill. Science and Practice of Occlusion.
-Jeffery P Okeson. Management of Temporomandibular Disorders.
-Temporomandibular Bozukluklar. Nobel Yayınevi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Protetik diş tedavisi alanında literatürde yer alan güncel ve üst düzey bilgilere sahip olabilme, yeni eklenen bilgilerin eleştirel analizini yapabilme. 1
2) Protetik diş tedavisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kendi araştırmalarında kullanabilme. 1
3) Protetik diş tedavisi alanında yeni geliştirilen yöntemleri klinik ve teorik uygulamaları açısından kapsamlı olarak değerlendirebilme, mevcut bir kavram, yöntem ya da tasarımın farklı kullanım alanlarını belirleyerek klinik veya teorik olarak uygulayabilme. 1
4) Protetik diş tedavisinin diğer alanlar ile olan etkileşimini kavrayabilme, bu alanlardaki bilgileri analiz ederek prostodonti bilgileri ile ilişkilendirebilme, bu bilgilerini sentezleyerek disiplinlerarası sorunları çözümleyebilme. 1
5) Teorik olarak geliştirdiği kavramları test etmek için özgün bir çalışmayı gerçekleştirip bu çalışmanın sonuçlarını ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve ulusal ve/veya uluslararası bir bilimsel kongrede sunarak prostodonti alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme. 1
6) Prostodonti alanındaki uzman kişiler ile etkili iletişim kurabilme ve özgün görüşlerini savunabilme. Bu sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerleri eleştirel olarak değerlendirebilme, gerektiğinde geliştirebilme veya değiştirmeye yönelik girişimleri organize edebilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 128