| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dersin tanıtımı ve diyot elemanının çalışma prensibi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 2) |
Diyot uygulamaları (doğrultucular ve kırpma devreleri) |
Ders notları ve kaynaklar |
| 3) |
Diyotlu lojik devreler (DL) ve diyotlarla yapılan lojik kapılar (DTL) |
Ders notları ve kaynaklar |
| 4) |
Transistörün tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 5) |
Transistörün DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 6) |
Transistörün DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 7) |
Örnek sorular ve çözümleri |
|
| 8) |
Ara Sınav |
Ders notları ve kaynaklar |
| 9) |
MOSFET’in tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 10) |
MOSFET’in DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 11) |
MOSFET’in DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
| 12) |
Transistörlü lojik devreler ve transistörlerle yapılan lojik kapılar (TTL) |
Ders notları ve kaynaklar |
| 13) |
MOSFET'li lojik devreler ve MOSFET ile yapılan lojik kapılar (MOS Lojik) |
Ders notları ve kaynaklar |
| 14) |
Ara sınav sonrası konuları kapsayan örnek sorular ve çözümleri |
|
| 15) |
Dönem boyunca konuları kapsayan sorular ve çözümleri |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
3 |
| 2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
| 3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
| 4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
1 |
| 5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
2 |
| 6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
| 7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
| 8) |
Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık |
|
| 9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
| 10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
| 11) |
İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme |
3 |
| 12) |
Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. |
3 |
| 13) |
Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme |
3 |
| 14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|