Dersin Amacı: |
Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği; İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim Kavramı ve Süreci
|
- |
2) |
Etkili İletişim Kavramı ve Süreci
|
- |
3) |
Etkili İletişimin Önündeki Engeller
|
- |
4) |
Dinleme Becerisi
|
- |
5) |
Empati Becerisi ve Empatik İletişim
|
- |
6) |
Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim
|
- |
7) |
Etkili İletişim ve Duygusal Zeka
|
- |
8) |
Sözsüz İletişim Becerileri
|
- |
8) |
Sözsüz İletişim Becerileri
|
- |
9) |
Beden Dili/Kinezik
|
- |
10) |
Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekan Kullanımı
|
- |
11) |
Dokunma Yoluyla İletişim/Haptik
|
- |
12) |
Göz Teması ve Kroksemi
|
- |
13) |
Yaşamda Davranış Kuralları ; Görgü ve Nezaket
|
- |
14) |
Genel Tekrar
|
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması |
2 |
2) |
Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması |
2 |
3) |
İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi |
2 |
4) |
Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması |
2 |
5) |
Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması |
2 |
6) |
Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması |
2 |
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması |
2 |
8) |
Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması |
2 |
9) |
Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması |
2 |
10) |
Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması |
2 |
11) |
Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması |
2 |
12) |
Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
2 |