Eczacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ECZ318
Course Name: Staj I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAMET ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Samet Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin eczacılık mesleğine yönelik uygulamalı deneyim kazanmalarını sağlamak, teorik bilgilerini pratikte kullanabilme yeteneği geliştirmek, eczane ortamında çalışarak mesleki becerilerini artırmak.
Dersin İçeriği: Eczane İşletimi ve İlaç Yönetimi (Eczane düzeni ve temel terimlerin öğrenilmesi, Eksik ilaçların saptanması ve temini, Son kullanma tarihi takibi ve İTS sistemi)
Reçete ve İlaç Temini Süreçleri (Reçete okuma ve karşılanması, Acil ilaç temini süreçleri, Farklı reçete tipleri ve kayıt sistemleri)
Bilgisayar ve İletişim Sistemlerinin Kullanımı (Rx Media Pharma ve geri ödeme kurumlarının sistemleri, Eczane iletişim programları (stok kontrol vb.))
Hasta İletişimi ve Majistral Reçete Hazırlama (Hasta iletişimi ve kullanım talimatlarının aktarılması, Basit majistral reçetelerin hazırlanması ve sunumu)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczanede ortamını gözlemler ve eczane düzeni hakkında bilgi sahibi olur.
2) Eczanedeki bilgisayar programlarını tanır ve kullanımlarını öğrenir.
3) Hastaları karşılama, iletişim ve hizmet ile ilgili temel davranışları izler, öğrenir ve uygular.
4) Reçetelerin değerlendirilmesini gözlemler, ilaçların hazırlanmasına yardımcı olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eczane İşletimi ve İlaç Yönetimi (Eczane düzeni ve temel terimlerin öğrenilmesi, Eksik ilaçların saptanması ve temini, Son kullanma tarihi takibi ve İTS sistemi) Rx Media
2) Reçete ve İlaç Temini Süreçleri (Reçete okuma ve karşılanması, Acil ilaç temini süreçleri, Farklı reçete tipleri ve kayıt sistemleri) Rx Media
3) Bilgisayar ve İletişim Sistemlerinin Kullanımı (Rx Media Pharma ve geri ödeme kurumlarının sistemleri, Eczane iletişim programları (stok kontrol vb.)) Rx Media
4) Hasta İletişimi ve Majistral Reçete Hazırlama (Hasta iletişimi ve kullanım talimatlarının aktarılması, Basit majistral reçetelerin hazırlanması ve sunumu) Rx Media

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Serbest eczane eczacısı
Micromedex, Rx media,
Eczane Programları (İLON, BYTE, Eczanem vs.)
Diğer Kaynaklar: Community pharmacist
Micromedex, Rx media,
Pharmacy Software (İLON, BYTE, Eczanem, etc.)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. 3
2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. 3
3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 3
4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. 1
5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. 3
6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. 2
7) İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. 2
8) Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
9) Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. 2
10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. 2
11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 2
12) Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. 1
13) Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. 1
14) Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. 3
15) İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. 3
16) Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. 2
17) Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. 1
18) İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 20 5 100
Toplam İş Yükü 100