Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KSH005 | ||||
Course Name: | Kadın Sağlığının Korunması ve Geliştirilmesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Saadet Yazıcı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kadın sağlığını koruma ve geliştirme konusunda öğrencilere ileri düzey bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrenciler, kadın sağlığını etkileyen faktörleri tanıyacak, bu faktörlere yönelik koruyucu ve geliştirici hemşirelik uygulamaları geliştirecek ve kadın sağlığını iyileştirmek için toplum düzeyinde stratejiler oluşturmayı öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, kadın sağlığını etkileyen biyolojik, psikososyal ve çevresel faktörler, üreme sağlığı, cinsel sağlık, kadına yönelik şiddet, kronik hastalıklar, beslenme ve fiziksel aktivite, kadın sağlığında önleyici ve geliştirici sağlık hizmetleri, sağlık eğitimi ve bilinçlendirme, kadın sağlığında ulusal ve uluslararası politikalar, kadın sağlığının geliştirilmesine yönelik projeler ve programlar gibi konuları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın Sağlığını Etkileyen Faktörler 2) Üreme Sağlığı ve Kadın Sağlığına Etkileri 3) Cinsel Sağlık ve Kadın Sağlığında Hemşirelik Yaklaşımları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kadın Sağlığını Etkileyen Faktörler | - |
2) | Üreme Sağlığı ve Kadın Sağlığına Etkileri | - |
3) | Cinsel Sağlık ve Kadın Sağlığında Hemşirelik Yaklaşımları | - |
4) | Kadına Yönelik Şiddet ve Sağlık Üzerindeki Etkileri | - |
5) | Kronik Hastalıklar ve Kadın Sağlığı | - |
6) | Beslenme ve Fiziksel Aktivitenin Kadın Sağlığına Katkısı | - |
7) | Kadın Sağlığında Önleyici ve Geliştirici Sağlık Hizmetleri | - |
8) | Kadın Sağlığına Yönelik Sağlık Eğitimi ve Bilinçlendirme | - |
9) | Ulusal ve Uluslararası Kadın Sağlığı Politikaları | - |
10) | Kadın Sağlığını Geliştirmeye Yönelik Proje ve Programlar | - |
11) | Kadın Sağlığında Kültürel ve Etik Boyutlar | - |
12) | Vaka Çalışmaları ile Kadın Sağlığı Uygulamaları | - |
13) | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Hemşirelik ve ebelik için kadın sağlığı ve hastalıkları/ editör : Hediye Arslan Özkan ; yazar : Hediye Arslan Özkan, F. Deniz Sayıner, Semra Kocaöz, Adalet Koca Kutlu, Sevgi Özsoy, Özlem Aşçı, Zümrüt Bilgin, Nursen Bolsoy, Serpil Abalı Çetin, Hülya Demirci, Zübeyde Ekşi, İlknur Münevver Gönenç, Çiğdem Gün, Özlem Can Gürkan, Nazan Karahan, Feride Yiğit, Tülay Yılmaz, Sezer Avcı, Selver Güler, Seda Göncü Serhatlıoğlu. Kadın sağlığı ve hastalıkları öğrenim rehberi : hemşire ve ebeler için/ Editör : Anahit Coşkun ; Yazar : Anahit Coşkun, Nezihe Kızılkaya Beji, Nevin Hotun Şahin, Ümran Yeşiltepe Oskay, Gülay Rathfish, Ergül Aslan, İlkay Güngör, Hülya Demirci, Birsen Küçük Dikencik, Nesrin Reis. |
Diğer Kaynaklar: | Hemşirelik ve ebelik için kadın sağlığı ve hastalıkları/ editör : Hediye Arslan Özkan ; yazar : Hediye Arslan Özkan, F. Deniz Sayıner, Semra Kocaöz, Adalet Koca Kutlu, Sevgi Özsoy, Özlem Aşçı, Zümrüt Bilgin, Nursen Bolsoy, Serpil Abalı Çetin, Hülya Demirci, Zübeyde Ekşi, İlknur Münevver Gönenç, Çiğdem Gün, Özlem Can Gürkan, Nazan Karahan, Feride Yiğit, Tülay Yılmaz, Sezer Avcı, Selver Güler, Seda Göncü Serhatlıoğlu. Kadın sağlığı ve hastalıkları öğrenim rehberi : hemşire ve ebeler için/ Editör : Anahit Coşkun ; Yazar : Anahit Coşkun, Nezihe Kızılkaya Beji, Nevin Hotun Şahin, Ümran Yeşiltepe Oskay, Gülay Rathfish, Ergül Aslan, İlkay Güngör, Hülya Demirci, Birsen Küçük Dikencik, Nesrin Reis. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında ileri düzeyde bilgi ve beceri kazanma: Öğrenciler, kadın sağlığına özgü sorunları anlama, tanı koyma ve etkili hemşirelik bakımını planlama konusunda derinlemesine bilgi sahibi olurlar. | 1 |
2) | Bilimsel araştırma yapma ve klinik uygulamalara entegre etme yeteneği: Öğrenciler, kadın sağlığı ile ilgili bilimsel araştırmalar yaparak bu bilgileri klinik uygulamalara entegre edebilirler. | 2 |
3) | Etik sorunları tanıma ve çözme becerisi: Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde karşılaşılan etik sorunları tanıyabilir ve bu sorunlara uygun çözümler üretebilirler. | 1 |
4) | Toplumda kadın sağlığını geliştirme projeleri planlama ve yürütme yeteneği: Öğrenciler, kadın sağlığını iyileştirmeye yönelik projeler geliştirebilir ve bu projeleri başarıyla uygulayabilirler. | 1 |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 170 |