Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KSH005
Course Name: Kadın Sağlığının Korunması ve Geliştirilmesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Saadet Yazıcı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kadın sağlığını koruma ve geliştirme konusunda öğrencilere ileri düzey bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrenciler, kadın sağlığını etkileyen faktörleri tanıyacak, bu faktörlere yönelik koruyucu ve geliştirici hemşirelik uygulamaları geliştirecek ve kadın sağlığını iyileştirmek için toplum düzeyinde stratejiler oluşturmayı öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, kadın sağlığını etkileyen biyolojik, psikososyal ve çevresel faktörler, üreme sağlığı, cinsel sağlık, kadına yönelik şiddet, kronik hastalıklar, beslenme ve fiziksel aktivite, kadın sağlığında önleyici ve geliştirici sağlık hizmetleri, sağlık eğitimi ve bilinçlendirme, kadın sağlığında ulusal ve uluslararası politikalar, kadın sağlığının geliştirilmesine yönelik projeler ve programlar gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın Sağlığını Etkileyen Faktörler
2) Üreme Sağlığı ve Kadın Sağlığına Etkileri
3) Cinsel Sağlık ve Kadın Sağlığında Hemşirelik Yaklaşımları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kadın Sağlığını Etkileyen Faktörler -
2) Üreme Sağlığı ve Kadın Sağlığına Etkileri -
3) Cinsel Sağlık ve Kadın Sağlığında Hemşirelik Yaklaşımları -
4) Kadına Yönelik Şiddet ve Sağlık Üzerindeki Etkileri -
5) Kronik Hastalıklar ve Kadın Sağlığı -
6) Beslenme ve Fiziksel Aktivitenin Kadın Sağlığına Katkısı -
7) Kadın Sağlığında Önleyici ve Geliştirici Sağlık Hizmetleri -
8) Kadın Sağlığına Yönelik Sağlık Eğitimi ve Bilinçlendirme -
9) Ulusal ve Uluslararası Kadın Sağlığı Politikaları -
10) Kadın Sağlığını Geliştirmeye Yönelik Proje ve Programlar -
11) Kadın Sağlığında Kültürel ve Etik Boyutlar -
12) Vaka Çalışmaları ile Kadın Sağlığı Uygulamaları -
13) Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hemşirelik ve ebelik için kadın sağlığı ve hastalıkları/ editör : Hediye Arslan Özkan ; yazar : Hediye Arslan Özkan, F. Deniz Sayıner, Semra Kocaöz, Adalet Koca Kutlu, Sevgi Özsoy, Özlem Aşçı, Zümrüt Bilgin, Nursen Bolsoy, Serpil Abalı Çetin, Hülya Demirci, Zübeyde Ekşi, İlknur Münevver Gönenç, Çiğdem Gün, Özlem Can Gürkan, Nazan Karahan, Feride Yiğit, Tülay Yılmaz, Sezer Avcı, Selver Güler, Seda Göncü Serhatlıoğlu.
Kadın sağlığı ve hastalıkları öğrenim rehberi : hemşire ve ebeler için/ Editör : Anahit Coşkun ; Yazar : Anahit Coşkun, Nezihe Kızılkaya Beji, Nevin Hotun Şahin, Ümran Yeşiltepe Oskay, Gülay Rathfish, Ergül Aslan, İlkay Güngör, Hülya Demirci, Birsen Küçük Dikencik, Nesrin Reis.
Diğer Kaynaklar: Hemşirelik ve ebelik için kadın sağlığı ve hastalıkları/ editör : Hediye Arslan Özkan ; yazar : Hediye Arslan Özkan, F. Deniz Sayıner, Semra Kocaöz, Adalet Koca Kutlu, Sevgi Özsoy, Özlem Aşçı, Zümrüt Bilgin, Nursen Bolsoy, Serpil Abalı Çetin, Hülya Demirci, Zübeyde Ekşi, İlknur Münevver Gönenç, Çiğdem Gün, Özlem Can Gürkan, Nazan Karahan, Feride Yiğit, Tülay Yılmaz, Sezer Avcı, Selver Güler, Seda Göncü Serhatlıoğlu.
Kadın sağlığı ve hastalıkları öğrenim rehberi : hemşire ve ebeler için/ Editör : Anahit Coşkun ; Yazar : Anahit Coşkun, Nezihe Kızılkaya Beji, Nevin Hotun Şahin, Ümran Yeşiltepe Oskay, Gülay Rathfish, Ergül Aslan, İlkay Güngör, Hülya Demirci, Birsen Küçük Dikencik, Nesrin Reis.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında ileri düzeyde bilgi ve beceri kazanma: Öğrenciler, kadın sağlığına özgü sorunları anlama, tanı koyma ve etkili hemşirelik bakımını planlama konusunda derinlemesine bilgi sahibi olurlar. 1
2) Bilimsel araştırma yapma ve klinik uygulamalara entegre etme yeteneği: Öğrenciler, kadın sağlığı ile ilgili bilimsel araştırmalar yaparak bu bilgileri klinik uygulamalara entegre edebilirler. 2
3) Etik sorunları tanıma ve çözme becerisi: Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde karşılaşılan etik sorunları tanıyabilir ve bu sorunlara uygun çözümler üretebilirler. 1
4) Toplumda kadın sağlığını geliştirme projeleri planlama ve yürütme yeteneği: Öğrenciler, kadın sağlığını iyileştirmeye yönelik projeler geliştirebilir ve bu projeleri başarıyla uygulayabilirler. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170