Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KSH008 | ||||
Course Name: | Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hemşirelik disiplininin temel kavramlarını, teorilerini ve modellerini inceleyerek, öğrencilerin hemşirelik uygulamalarına yönelik kavramsal bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, hemşireliğin felsefi temellerini ve bilimsel yaklaşımını anlayarak, bu bilgi birikimini klinik karar verme süreçlerinde kullanma becerisi kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, hemşireliğin tanımı ve tarihsel gelişimi, hemşirelikte kullanılan temel kavramlar, hemşirelik teorileri ve modelleri, hemşirelikte etik ve değerler, hemşireliğin bilimsel temelleri, hemşirelikte karar verme süreçleri, hemşirelik felsefesi ve mesleki rol gelişimi gibi konuları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hemşirelik teorileri ve modelleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu teorileri klinik uygulamalarda kullanabilir. 2) Hemşirelikte etik ve değerleri anlayarak, karar verme süreçlerinde bu bilgileri kullanma becerisi kazanır. 3) Hemşirelik felsefesini kavrayarak, mesleki rol gelişiminde bu bilgiyi kullanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hemşireliğin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi | - |
2) | Hemşirelikte Temel Kavramlar | - |
3) | Hemşirelik Teorileri ve Modelleri | - |
4) | Hemşirelikte Etik ve Değerler | - |
5) | Hemşireliğin Bilimsel Temelleri | - |
6) | Hemşirelikte Karar Verme Süreçleri | - |
7) | Hemşirelik Felsefesi | - |
8) | Mesleki Rol Gelişimi ve Profesyonellik | - |
9) | Teorik Bilgilerin Klinik Uygulamaya Entegrasyonu | - |
10) | Vaka Çalışmaları ile Hemşirelik Teorilerinin Uygulanması | - |
11) | Hemşirelikte Yenilikçi Yaklaşımlar ve Gelecekteki Yönelimler | - |
12) | Etik Dilemmalar ve Karar Verme | - |
13) | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları | - |
14) | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | emel hemşirelik : esaslar, kavramlar, ilkeler, uygulamalar/ editör : Mağfiret Kara Kaşıkçı, Esra Akın ; yazar : Esra Akın, Serap Altuntaş, Leyla Baysan Arabacı, Funda Büyükyılmaz, Yurdanur Dikmen, Sibel Erkal İlhan, Gül Ertem, Mağfiret Kara Kaşıkçı, Neziha Karabulut, Serap Parlar Kılıç, Fisun Şenuzun Aykar, Çağatay Üstün, Yasemin Yıldırım, Şebnem Çınar Yücel, Gülçin Avşar, Kıvan Çevik, Melike Ertem, Emine Gerçek Öter, Aslı Kalkım, Dilek Kara Yılmaz, Ezgi Karadağ, Fatma Orgun, Tülay Sağkal Midilli, Yeşim Yaman Aktaş, Afife Yurttaş, Ayşe Akbıyık, Nurdan Akçay Didişen, Meyreme Aksoy, Burcu Ceylan, Neşe Çelik, Perihan Çetin, Ayşe Demiray, Nazike Duruk, Ebru Erek Kazan, Eda Ergin, Dilek Gürçayır, Serpil İnce, Ebru Özen Bekar, Hatice Öner, Gürkan Özden, Nilay Özkütük, Aysel Özsaban, Kadriye Sayın Kasar, Figen Şengün İnan, Fatma Tok Yıldız, Ekin Dila Topaloğlu Ören, Elanur Uludağ, Derya Uzelli Yılmaz, Nigar Ünlüsoy Dinçer, Fethiye Yelkin Alp, Feyza Dereli, Duygu Öztaş, Özlem Albayrak, Handenur Gündoğdu, Funda Sofullu, Duygu Yıldırım, Nasibe Yağmur Ziyai. |
Diğer Kaynaklar: | emel hemşirelik : esaslar, kavramlar, ilkeler, uygulamalar/ editör : Mağfiret Kara Kaşıkçı, Esra Akın ; yazar : Esra Akın, Serap Altuntaş, Leyla Baysan Arabacı, Funda Büyükyılmaz, Yurdanur Dikmen, Sibel Erkal İlhan, Gül Ertem, Mağfiret Kara Kaşıkçı, Neziha Karabulut, Serap Parlar Kılıç, Fisun Şenuzun Aykar, Çağatay Üstün, Yasemin Yıldırım, Şebnem Çınar Yücel, Gülçin Avşar, Kıvan Çevik, Melike Ertem, Emine Gerçek Öter, Aslı Kalkım, Dilek Kara Yılmaz, Ezgi Karadağ, Fatma Orgun, Tülay Sağkal Midilli, Yeşim Yaman Aktaş, Afife Yurttaş, Ayşe Akbıyık, Nurdan Akçay Didişen, Meyreme Aksoy, Burcu Ceylan, Neşe Çelik, Perihan Çetin, Ayşe Demiray, Nazike Duruk, Ebru Erek Kazan, Eda Ergin, Dilek Gürçayır, Serpil İnce, Ebru Özen Bekar, Hatice Öner, Gürkan Özden, Nilay Özkütük, Aysel Özsaban, Kadriye Sayın Kasar, Figen Şengün İnan, Fatma Tok Yıldız, Ekin Dila Topaloğlu Ören, Elanur Uludağ, Derya Uzelli Yılmaz, Nigar Ünlüsoy Dinçer, Fethiye Yelkin Alp, Feyza Dereli, Duygu Öztaş, Özlem Albayrak, Handenur Gündoğdu, Funda Sofullu, Duygu Yıldırım, Nasibe Yağmur Ziyai. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında ileri düzeyde bilgi ve beceri kazanma: Öğrenciler, kadın sağlığına özgü sorunları anlama, tanı koyma ve etkili hemşirelik bakımını planlama konusunda derinlemesine bilgi sahibi olurlar. | 1 |
2) | Bilimsel araştırma yapma ve klinik uygulamalara entegre etme yeteneği: Öğrenciler, kadın sağlığı ile ilgili bilimsel araştırmalar yaparak bu bilgileri klinik uygulamalara entegre edebilirler. | 1 |
3) | Etik sorunları tanıma ve çözme becerisi: Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde karşılaşılan etik sorunları tanıyabilir ve bu sorunlara uygun çözümler üretebilirler. | 1 |
4) | Toplumda kadın sağlığını geliştirme projeleri planlama ve yürütme yeteneği: Öğrenciler, kadın sağlığını iyileştirmeye yönelik projeler geliştirebilir ve bu projeleri başarıyla uygulayabilirler. | 1 |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 170 |