Ders Kodu: |
TIP300.06 |
Course Name: |
Endokrin ve Ürogenital Sistem Hastalıkları Kurulu |
Ders Yarıyılı: |
Güz
|
Ders Kredileri: |
|
Öğretim Dili: |
TR |
Ders Koşulu: |
|
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: |
Hayır |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
TYYÇ:7. Düzey |
QF-EHEA:2. Düzey |
EQF-LLL:7. Düzey |
|
Dersin Veriliş Şekli: |
|
Dersin Koordinatörü: |
AYŞEGÜL HANİKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Ozan TORAMAN,Beyhan Ömer,Yeşim Ünlüçerçi,Adnan Öztürk,Gülnaz Kervancıoğlu,Ozan Kocakaya,Atakan Yeşil,Ferhat Çetin,Serpil Baysal,Lora Ateş,Canan Alatlı,Deniz Aşıcı Şerifsoy,Derya Aydın,Hakan Kuyumcu,Volkan turan,Özkan Özdamar,Engin Kaya |
Dersin Yardımcıları: |
|
Dersin Amacı: |
Reprodüktif, ürogenital ve endokrin sistem hastalıklarına multidisipliner yaklaşımın benimsendiği bu kurulda, hastalıklıkların patogenezi, bulguları, fizik muayene ve semptomatoloji, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavilerinin senkronize olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Fizyoloji, Tıbbi Biyokimya, Anatomi, Histoloji ve Embriyoloji, İç Hastalıkları, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Tıbbi Patoloji, Halk Sağlığı, Tıbbi Mikrobiyoloji, Radyodiagnostik, Nükleer Tıp, Kadın Hastalıkları ve Doğum ve Üroloji anabilim dallarına ait kurul ile ilgili multidisipliner konuları içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Üreme Fizyolojisi
Hormon belirleme ilkeleri
Tiroid hastalıklarında laboratuvar
Kalsiyum ve fosfor metabolizması bozuklukları
Hormon bozukluklarının fizyopatolojisi
Diyabet tanısı ve izleniminde laboratuvar
Hiperglisemiler ve hipoglisemiler
Ürogenital sistemin klinik anatomisi
Endokrin sistemin histolojisi ve embriyolojisi
Ürogenital sistemin histolojisi ve embriyolojisi
Yetişkinlerde hipertiroidizm
Yetişkinlerde hipotiroidizm
D vitamini eksikliği ve osteomalazi
İyot eksikliği
Hipogonadizmler
Diabetes mellitus takibindeki sorunlara yaklaşım
Tip 1 diyabetin doğal seyrinin etiyopatogenezinin klinik formları ve takip kriterleri |
|
2) |
Hipo-hiperkalsemiler ve fosfor metabolizması
Böbrek üstü bezinin hipo ve hiperfonksiyon durumları
Tip 2 diyabetin etyopatogenezi klinik formları doğal seyri ve izlem kriterleri
Böbrek Fizyolojisi
Akut böbrek yetersizliğine yaklaşım
Sıvı-elektrolit fizyolojisi
Böbrek hastalıklarının sınıflandırılması ve klinik tabloları
tam idrar tahlili
Asit-Baz Fizyolojisi
Kronik böbrek yetersizliği etyopatogenezi
Gebelikte böbrek
Kan Basıncı Regülasyonu ve Böbrek
Ergenlik bozuklukları
Cinsel gelişim kusurlarına yaklaşım
Çocukluk çağında doğumsal ve edinsel tiroid hastalıkları yenidoğan hipotiroidi taraması
Çocukluk çağında diyabete yaklaşım
Doğumsal böbrek hastalıkları
Çocuklarda idrar analizi ve değerlendirilmesi
|
|
3) |
1-Hipofiz hastalıkları
2-Tiroid hastalıkları
3-Tiroid tümörleri
4-Paratiroid patolojileri
5-Böbreküstü bezi patolojileri
6-Vulva - vagina ve plasenta hastalıkları
7-Uterus serviksinin hastalıkları ve tümörleri
8-Endometriumun siklus değişiklikleri ve hiperplazileri
9-Endometrium-miyometrium hastalıkları ve tümörleri
10-Over iltihapları ve epitelyal tümörleri
11-Overin seks kord stromal ve germ hücreli tümörleri
12-Meme hastalıkları ve selim tümörleri
13-Meme karsinomları
14-Glomerülonefrit oluşum mekanizmaları ve primer glomerüler hastalıklar I
15-Primer glomerüler hastalıklar II
16-Sistemik hastalıklarda böbrek değişiklikleri
17-Tubulointerstisyel hastalıklar
18-Böbreğin damarsal hastalıkları ve transplantasyon patolojisi
19-Böbrek anomalileri ve böbrek tümörleri
20-Testis hastalıkları
21-Mesane hastalıkları
22-Prostat Hastalıkları |
|
4) |
1-Endokrin ve Metabolizma Hastalıklarında Kontrol ve Önleme Programları
2-Endokrin ve Metabolizma Hastalıklarının Toplum Sağlığı Boyutu
3-Cinsel sağlık üreme sağlığı kavramlar ölçütler
4-CYBE'nin Toplum Sağlığı Açısından Önemi ve kontrolü
1-N. gonorroeae ve H. ducreyi
2-Chlamydia - Mycoplasma - Ureaplasma - Gardnerella cinsleri
3-Treponema pallidum ve diğer Treponema türleri
4-T. Vaginalis - S. haematobium - mikrofilaryalar
1-Tiroid ve paratiroid Radyolojisi
1-Nükleer Tıp Tanı ve Tedavi Yöntemlerinde temel ilkeler
|
|
5) |
Üreme Fizyolojisi
Menstruel siklus
Klinik Obstetrik Anatomi
Obstetrikte Temel Kavramlar
Gebelik Endokrinolojisi
Anne Organizmasında Eksra Genital Değişiklikler
Gebelik Tanısı
Fetusun Morfolojik Gelişimi Plasenta Fetal Membranlar Amniotik Sıvı )
Normal Travay Doğumda Takip
Antenatal Bakım
Situs Pozisyon Habitus
Plasenta ve Fetal Membranlar
Lohusalık ve Laktasyon
Teratoloji
Ürolojide tanı yöntemleri
Ürolojide semptomlar
Farmakoloji |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. |
|
3) |
Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir |
|
4) |
Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. |
|
5) |
Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. |
|
6) |
Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. |
|
7) |
Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. |
|
8) |
Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. |
|
10) |
En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. |
|
11) |
Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. |
|
12) |
Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. |
|
13) |
Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. |
|
14) |
Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. |
|
15) |
Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. |
|
16) |
Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. |
|
17) |
Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. |
|
18) |
Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. |
|
19) |
Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. |
|
20) |
Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
|