Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND305 | ||||
Course Name: | Production Planning Control | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mühendislik, matematik, istatistik, işletmecilik ve yöneticilik bilgilerinin, stajlarda kazanılan bilgilerin ışığı altında ÜPK tekniklerini öğrenilmesi ve başarı ile uygulanmasını kapsar. Üretim ile ilgili Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisini sağlar. |
Dersin İçeriği: | Üretim Sistemleri ve Üretim Yönetimi kavramlarının incelenmesi, Üretim Hatlarının Dengelenmesi, Kapasite Plânlama, Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme, Sıralama, Programlama (Çizelgeleme), Tezgâh atalamarı, Satış ve Talep Tahminleri, Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama, Üretim Planlama Ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması Ve Zaman Maliyet Analizi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Üretim kaynaklarındaki atıkları minimize etme yeteneği kazanacaktır. 2) Üretim çizelgeleme yeteneği kazanacaktır. 3) Verimliliği artıran planlama yeteneği kazanacaktır. 4) Mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini sağlar. 5) Uygun analiz ve ölçüm yöntemleri seçme ve uygulama becerisini sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Üretim Sistemleri, üretim Yönetimi ve kavramları_1 | |
2) | Üretim Sistemleri, üretim Yönetimi ve kavramları_2 | |
3) | Üretim Hatlarının Dengelenmesi_1 | |
4) | Üretim Hatlarının Dengelenmesi örnek problemler_2 | |
5) | Kapasite Plânlama_1 | |
6) | Kapasite Plânlama örnek problemler _2 | |
7) | Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Satış ve Talep Tahminleri örnek problemler | |
10) | Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama_1 | |
11) | Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama ve örnek problemler _2 | |
12) | Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama ve örnek problemler _3 | |
13) | Üretim Planlama ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması ve Zaman Maliyet Analizi | |
14) | Uygulama vey Konu Tekrarı | |
15) | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture notes and suggested resources. 1.André Tchokogué. (2023). Production and Inventory Planning and Control: Techniques and Practices. Éditions JFD Inc. 2.D. K. Harrison, & D. J. Petty. (2002). Systems for Planning and Control in Manufacturing. Butterworth-Heinemann. 3. İnci Şentarlı. (2013). Operations Management. Efil Yayınevi. 4. Dr. P.K. Advani. (2023). Production and Operation Management. Laxmi Publications Pvt Ltd. 5. Dr. K. Srinath. (2022). Production and Operation Management. Laxmi Publications Pvt Ltd. 6. Chadha, J. S. (2017). Production and Operation Management : Theory and Practice. Laxmi Publications Pvt Ltd. 7.Kumar, S. A., & Suresh, N. (2009). Operations Management. New Age International. |
Diğer Kaynaklar: | 1.André Tchokogué. (2023). Production and Inventory Planning and Control: Techniques and Practices. Éditions JFD Inc. 2.D. K. Harrison, & D. J. Petty. (2002). Systems for Planning and Control in Manufacturing. Butterworth-Heinemann. 3. İnci Şentarlı. (2013). Operations Management. Efil Yayınevi. 4. Dr. P.K. Advani. (2023). Production and Operation Management. Laxmi Publications Pvt Ltd. 5. Dr. K. Srinath. (2022). Production and Operation Management. Laxmi Publications Pvt Ltd. 6. Chadha, J. S. (2017). Production and Operation Management : Theory and Practice. Laxmi Publications Pvt Ltd. 7.Kumar, S. A., & Suresh, N. (2009). Operations Management. New Age International. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |