Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK216 | ||||
Course Name: | İmal Usulleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Mehmet Ayaz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat ve toz metalurjisi imal usulleri hakkında bilgi vermek; bu usullerin prensiplerini, kullanılan makine ve donanımlar hakkında bilgi vermek ve uygulama alanlarını tanıtmak; temel imalat usulleri ile ilgili hesaplama becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği: | İmal usullerinin ilkeleri ve sınıflandırılması; imal usullerinin kıyaslanması, üstünlükleri ve sınırları. Tasarım-imalat ilişkisi; imal usulü seçimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) •Döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat ve toz metalurjisi imal usulleri hakkında bilgi vermek; bu usullerin prensiplerini, kullanılan makine ve donanımlar hakkında bilgi vermek ve uygulama alanlarını tanıtmak; temel imalat usulleri ile ilgili hesaplama becerileri kazandırmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.İmal Usullerine Giriş ve Genel Kavramlar 2. Kaynak Teknolojisi 1 3. Kaynak Teknolojisi 2 4. Döküm Teknolojisi 1 5. Döküm Teknolojisi 2 6. Diğer Talaşsız İmalat Yöntemleri. Kalıp ile Şekil Verme, Ekstrüzyon, Çubuk, Profil, Boru Çekme 7. Haddeleme, Dövme 8. Ara Sınav 9. Sac Kesme-Bükme, Derin Çekme 10. Talaşlı İmalat Yöntemleri 11. Tornalama, Frezeleme, Planyalama, Vargelleme ve Broşlama 12. Taşlama, Honlama, Lepleme 13. Metal ve Plastik Matrisili Kompozitlerin İmalatı 14. Elektroerozyon, Kimyasal İşleme, Su Jeti ile İşleme | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Fundamentals of Modern Manufacturing, 3rd Ed., M.P.Groover, John Wiley 2007 Casting Technology of Metals (Metal Döküm Teknolojisi) (in Turkish), Ahmet Aran, Birsen Yayınevi, İstanbul,1993 Principles of Welding Technology (Kaynak Teknolojisinin Esasları) (translated into Turkish), L.M.Gourd, Çeviri, Birsen Yayınevi, İstanbul 1996 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 40 | 40 | ||||
Ödevler | 1 | 100 | 100 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 | ||||
Final | 1 | 5 | 5 | ||||
Toplam İş Yükü | 191 |