Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK453 | ||||
Course Name: | Hidrolik ve Pnömatik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günümüzde kullanılan hava temelli pnömatik sistemler ve yağ temelli hidrolik sistemlere genel bakış kazandırma, pnömatik ve hidrolik sistem şemalarında kullanılan şematik gösterim elemanlarını tanıma ve hidrolik/pnömatik proje çizebilme yetilerinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pnömatik Sistemlere Genel Bakış, Uygulama Alanları Basınçlı Hava Üretilmesi ve Temizlenmesi Pnömatik Elemanlar Pnömatik Semboller ve Sistem Şemasının Okunması Pnömatik Devrelerde Vakum Pnömatik Kontrol Devreleri Hidrolik Sistemlere Genel Bakış Hidrolik Pompalar Hidrolik Sistem Elemanları Hidrolik İşlem Sıralama Diyagramları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pnömatik ve Hidrolik Elemanları ile Sembollerini Tanıma 2) Temel Pnömatik ve Hidrolik Mekanizmaların Projelerini Çizebilme 3) İhtiyaca Göre Hidrolik ve Pnömatik Eleman Seçimi ve Mekanizma Tasarımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pnömatik Sistemlere Genel Bakış, Uygulama Alanları Basınçlı Hava Üretilmesi ve Temizlenmesi Pnömatik Elemanlar Pnömatik Semboller ve Sistem Şemasının Okunması Pnömatik Devrelerde Vakum Pnömatik Kontrol Devreleri Hidrolik Sistemlere Genel Bakış Hidrolik Pompalar Hidrolik Sistem Elemanları Hidrolik İşlem Sıralama Diyagramları | Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 293/3 AKDER Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 292/3 AKDER Tüm Hidrolik ve Pnömatik Kitapları TS ISO 1219-1 Standardı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 293/3 AKDER Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 292/3 AKDER |
Diğer Kaynaklar: | Tüm Hidrolik ve Pnömatik Kitapları TS ISO 1219-1 Standardı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 | ||||
Proje | 1 | 30 | 30 | ||||
Ödevler | 5 | 6 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 180 |