Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin travma psikolojisi ile ilgili kuramsal bilgi sahibi olmalarıdır. Dersin sonunda öğrencilerin, travma kavramı, travmaya yaklaşım ve travma terapileri hakkında güncel akademik bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği ruhsal travmanın ne olduğu, travma sınıflandırması, travmanın etkileri, travmatik bellek, çocukluk çağı travmaları, yeniden mağduriyet, gelişimsel travma, kompleks travma, travma ve dissosiyasyon, travmanın kuşaklar arası aktarılması, travmaya terapötik yaklaşım ve iyileşmedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ruhsal travma nedir? |
Ders notları (Blackboard) |
2) |
Ruhsal travma nedir? (devam) |
Ders notları (Blackboard) |
3) |
Travma sınıflandırması |
Ders notları (Blackboard) |
4) |
Ruhsal travmanın etkileri |
Ders notları (Blackboard) |
5) |
Travmatik bellek |
Ders notları (Blackboard) |
6) |
Çocukluk çağı travmaları (ÇÇT) |
Ders notları (Blackboard) |
7) |
Yeniden mağduriyet, gelişimsel travma, kompleks travma, travmatik yas |
Dres notları (Blackboard) |
8) |
Trauma and dissociation |
Ders notları (Blackboard) |
9) |
Travma ve dissosiyasyon (devam) |
Ders notları (Blackboard) |
10) |
Travmanın kuşaklar arası aktarılması |
Ders notları (Blackboard) |
11) |
Travmanın ve travma sonrası sonuçların değerlendirilmesi |
Ders notları (Blackboard) |
12) |
Travmaya terapötik yaklaşım |
Ders notları (Blackboard) |
13) |
İyileşme |
Ders notları (Blackboard) |
14) |
Genel tekrar |
Ders notları (Blackboard) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması |
1 |
2) |
Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması |
1 |
3) |
İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi |
1 |
4) |
Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması |
1 |
5) |
Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması |
1 |
6) |
Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması |
1 |
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması |
1 |
8) |
Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması |
|
9) |
Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması |
|
10) |
Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması |
1 |
11) |
Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması |
|
12) |
Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
|