Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM426 | ||||
Course Name: | Kimyasal Teknolojilerde Temel Prosesler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel Kimyasal Teknolojilerin, prensip ve kavramları hakkında öğrencilere ayrıntılı bir biçimde bilgi vermek ve endüstrideki uygulamalarının anlaşılırlığını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Su Teknolojileri/ Bor Teknolojileri/ Fosil Yakıtlar:Kömür, Petrol, Doğal Gaz Teknolojileri/ Çimento ve Beton Endüstrileri/ Demir-Çelik Endüstrisi/ Cam Endüstrisi/ Organik Teknolojilere Giriş/ Yağ Teknolojisi/ Sabun ve Deterjan Endüstrileri/ Şeker Endüstrisi/ Kağıt Endüstrisi/ Fermantasyon Endüstrisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci temel matematik ve mühendislik bilgilerini kimyasal teknolojiler alanındaki problemlere uygulama becerisi kazanır. 2) Ekip çalışmasına yatkın, bilgi paylaşımına açık olma becerisine sahip olur 3) Kimyasal teknolojiler alanında problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, modern mühendislik teknik ve araçları ile bileşim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak problemleri çözebilme becerisi kazanır 4) Öğrenciler kalite bilincine sahip olur, toplumsal sorunlara duyarlı hale gelir, çevre sağlığı ve güvenliğinin öneminin farkına varırlar 5) Öğrenciler, Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendilerini sürekli yenilemeleri gerektiğinin bilincine sahip olarak yetişirler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması ve İçeriğinin Anlatılması | Ders Notları |
2) | Su Teknolojileri | Ders Notları |
3) | Bor Teknolojileri | Ders Notları |
4) | Fosil Yakıtlar: Kömür, Petrol, Doğal Gaz Teknolojileri | Ders Notları |
5) | Çimento ve Beton Endüstrisi | Ders Notları |
6) | Demir-Çelik Endüstrisi | Ders Notları |
7) | Cam Endüstrisi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Organik Teknolojilere Giriş | Ders Notları |
9) | Organik Teknolojilere Giriş | Ders Notları |
10) | Yağ Teknolojileri | Ders Notları |
11) | Sabun ve Deterjan Teknolojisi | Ders Notları |
12) | Şeker Teknolojisi | Ders Notları |
13) | Kağıt Teknolojisi | Ders Notları |
14) | Fermantasyon Teknolojisi | Ders Notları |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | *Ders Notları *Shreve’s Chemical Process Industries, George T. Austin, Mc Graw-Hill İnternational Editions,Fifth Edition 1984. *Kimyasal Proses Endüstrileri 1-2, R. Norris Shreve, Joseph A. Brink, JR.,Çeviren: A. İhsan Çataltaş, Dördüncü Baskı 1985. *Perry’s Chemical Engineers’ Handbook, Robert H. Perry, Don W. Gren, Seventh Edition, 1998. *Anorganik Bor Bileşikleri ve Üretim Teknolojisi, Prof.Dr. Raşit Tolun, TÜBİTAK Marmara Bilimsel ve Endüstriyel Araştırma Enstitüsü Kimya Araştırma Bölümü, Temmuz 1981. |
Diğer Kaynaklar: | *Ders Notları *Shreve’s Chemical Process Industries, George T. Austin, Mc Graw-Hill İnternational Editions,Fifth Edition 1984. *Kimyasal Proses Endüstrileri 1-2, R. Norris Shreve, Joseph A. Brink, JR.,Çeviren: A. İhsan Çataltaş, Dördüncü Baskı 1985. *Perry’s Chemical Engineers’ Handbook, Robert H. Perry, Don W. Gren, Seventh Edition, 1998. *Anorganik Bor Bileşikleri ve Üretim Teknolojisi, Prof.Dr. Raşit Tolun, TÜBİTAK Marmara Bilimsel ve Endüstriyel Araştırma Enstitüsü Kimya Araştırma Bölümü, Temmuz 1981. *İnorganik Kimyasal Teknoloji, Ahmet Biçer ve Hayri Yalçın, 1. Baskı, 2007. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 1 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 1 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 | ||||
Proje | 1 | 25 | 25 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 18 | 18 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 |