Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK372 | ||||
Course Name: | Isı Geçişi Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “Termodinamik” ve “Isı Geçişi” arasında bağ kurabilmesi, • Isı Geçişi tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • Isı geçişi problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Elektronik, biyoteknoloji ve farmakoloji, yenilenebilir enerji ve nanoteknoloji tıp gibi mühendisliğin değişik alanlarında ısı geçişi hesaplamalarını yapabilmesi, • “Akışkanlar Mekaniği” ve “Isı Geçişi” arasında bağ kurabilmesi, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | İçeriği: • Enerjinin korunumu ilkesi • Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi, kanatlar • Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi, şekil faktörleri • Zaman bağlı ısı iletimi • Isı taşınımına giriş • Zorlanmış taşınım, dış akış • Zorlanmış taşınım, İç akış • Doğal taşınım • Kaynama ve yoğuşma • Isı değiştiriciler • Işınım temel kavramlar ve özelikler • Yüzeyler arasında ışınımla ısı geçişi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “Termodinamik” ve “Isı Geçişi” arasında bağ kurabilmesi, • Isı Geçişi tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • Isı geçişi problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Elektronik, biyoteknoloji ve farmakoloji, yenilenebilir enerji ve nanoteknoloji , tıp gibi mühendisliğin değişik alanlarında ısı geçişi hesaplamalarını yapabilmesi, • “Akışkanlar Mekaniği” ve “Isı Geçişi” arasında bağ kurabilmesi, beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1) Enerjinin korunumu ilkesi 2) Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi 3) Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi, kanatlar 4) Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi 5) İki boyutlu ısı iletimi, şekil faktörü, sayısal yöntemler 6) Zaman bağlı ısı iletimi 7) Isı taşınımına giriş • Zorlanmış taşınım, dış akış 8) Ara Sınav 9) Zorlanmış taşınım, İç akış 10) Doğal taşınım 11) Kaynama ve yoğuşma 12) Isı değiştiriciler 13) Işınım temel kavramlar ve özelikler 14) Yüzeyler arasında ışınımla ısı geçişi 15) Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | İ. C. Parmaksızoğlu, M. Özdemir, Y. İslamoğlu, Isı Geçişi Denklemler, Bağıntılar, Diyagramlar,Tablolar, E-Kitap, ISBN : 978-625-400-588-6, Google Kitap, 2021 |
Diğer Kaynaklar: | • Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Frank P. Incropera David P. DeWitt, Çevirenler: Çeviri kitap; Derbentli T., Genceli O., Güngör A., Hepbaşlı A., İlken Z., Özbalta N., Özgüç F., Parmaksizoğlu C., Uralcan Y., Literatür Yayıncılık, 2001 • Çözümlü Isı İletimi Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2000 • Çözümlü Isı Taşınım Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2002 • Çözümlü Isı Işınım Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2004 • Örneklerle Isı Transferi, Sadık Kakaç, Tıp Teknik, Yayıncılık, 1998 • Isı Transferi, J.P. Holman, Çeviri Editörü: İlhami Horuz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 • Isı ve Kütle Transferi, Yunus A. Çengel, Afshin J. Ghajar, Çevirenler: Vedat Tanyıldızı, İhsan Dağtekin, Palme İç ve Dış Ticaret Ltd. Şti., 2015 • Heat and Mass Transfer: Fundamentals & Applications, Fourth Edition, Yunus A. Cengel, Afshin J. Ghajar, McGraw-Hill, 2011 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 | ||||
Ödevler | 1 | 25 | 25 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 169 |