Diş Hekimliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DEN221
Course Name: Protetik Diş Tedavisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. UMUT ÇAKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Umut Çakan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste sabit protetik dişhekimliği ve tam protez klinik uygulamalarının, kanıta dayalı dişhekimliği prensipleri çerçevesinde, güncel bilgi ve teknolojiler ile teorik ve pratik olarak öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, güz döneminde sabit protetik tedavisinin temelleri, preparasyon işleminin özellikleri, metal destekli seramik kron ve bahar döneminde tam protez klinik üretim süreçleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sabit protezlerle ve tam protezlerle ilgili kavramları tanımlar.
2) Tedavi planlamasını öngörebilme.
3) Farklı restorasyon tiplerinde diş preparasyonu prensiplerini tanımlar ve uygulayabilme.
4) Metal destekli seramik kron restorasyonlar için preparasyon yapabilme ve kron üretim süreçlerini yönetebilme.
5) Tam dişsizlikte ölçü aşamalarını, kaide plağı üretimini, mum duvar üretimini ve diş dizimi prensiplerini tartışabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sabit protezlere giriş ve sınıflandırma. Kaynak kitaplardan ön okuma.
2) Preparasyon prensipleri - I
3) Preparasyon prensipleri - II
4) Preparasyon materyalleri ve dokular üzerindeki etkileri.
5) Sabit protezlerde klinik ve radyolojik muayene.
6) Tedavi planlaması ve biyomekanik prensipler.
7) Metal destekli seramik kron restorasyonunun özellikleri.
8) Sıvı kontrolu ve yumuşak doku işlemleri. Sıvı kontrolu. Rubber dam uygulaması. Tükürük kontrolu. Yumuşak doku işlemleri(retraksiyon).
9) Ölçü teknikleri ve kapanış kaydı.
10) Geçici restorasyonlar.
11) Metal altyapı üretimi ve prova.
12) Renk seçimi.
13) Diş hekimi ve teknisyen iletişimi.
14) Porselen prova, cila ve simantasyon.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok.
None.
Diğer Kaynaklar: -Güncel Sabit Protezler. Stephen F. Rosenstiel, Martin F. Land, Junhei Fujimoto, Elsevier Yayınevi.
-Sabit Protezin Temelleri. Herbert T. Shillingburg. Quintessence Yayıncılık
-Sabit Protezler. Prof. Dr. Ali Zaimoğlu. Ankara Üniverstitesi Yayınları
-Tam Protezler. Senih Çalıkkocaoğlu.
-Contemporary Fixed Prostheses. Stephen F. Rosenstiel, Martin F. Land, Junhei Fujimoto, Elsevier Publishing House.
-Fundamentals of Fixed Prosthesis. Herbert T. Shillingburg. Quintessence Publishing
-Fixed Prostheses. Prof. Dr. Ali Zaimoğlu. Ankara University Publications
-Full dentures. Senih Çalıkkocaoğlu.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 30 300
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 463