Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DEN223 | ||||
Course Name: | Restoratif Diş Tedavisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CANER SELAMİ GÜNER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Tuna Ünal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Operatif diş hekimliğinin temel ilkelerinin ve uygulamalarının kavranması |
Dersin İçeriği: | Konservatif diş hekimliği uygulamalarının temel prensipleri. Dental patolojilerin mekanizmaları. Restorasyon materyallerinin içerikleri ve temel özellikleri. Adezyon kavramı ve mekanizmaları. Çürük temizleme ve kavite hazırlama prensipleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dişin temel anatomik özelliklerini kavrar. 2) Diş çürüklerinin patofizyolojisini öğrenir. 3) Dental kavite prensiplerinin temel kurallarını kavrar. 4) Mine ve dentine adezyon mekanizmalarını öğrenir. 5) Dental restoratif materyallerin özelliklerini öğrenir. 6) Restoratif materyallerin cilalama prensiplerini öğrenir. 7) Kavite prensiplerini preklinikte uygulayarak pratik kazanır. 8) Dental restoratif materyalleri preklinikte uygulayarak pratik kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Restoratif diş hekimliğinin temel konseptleri | |
2) | Kavite prensiplerine biyolojik yaklaşımlar | |
3) | Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 1 | |
4) | Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 2 | |
5) | Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 3 | |
6) | Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 5 | |
7) | Çürüğün tanımı ve etiyolojisi | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | VİZE HAFTASI | |
10) | Diş çürükleri | |
11) | Diş çürüklerinin sınıflandırılması | |
12) | Çinko-oksit öjenol uygulama teknikleri | |
13) | Çinko-fosfat polikarboksilat uygulama teknikleri | |
14) | Cam iyonomer uygulama teknikleri | |
15) | Kalsiyum hidroksit uygulama teknikleri | |
16) | Amalgam restorasyonlar uygulama teknikleri | |
17) | Dental dokulara bağlanma | |
18) | Adeziv sistemler ve preklinik uygulamaları | |
19) | Minimal invaziv diş hekimliği | |
20) | Kompozit restorasyonların kavite prensipleri | |
21) | Kompozit restorasyonlarda tabakalama teknikleri | |
22) | Anterior bölge kompozit restorasyon uygulama teknikleri | |
23) | Kompozit restorasyonlarda bitim ve cilalama | |
24) | VİZE HAFTASI | |
25) | VİZE HAFTASI | |
26) | Restoratif diş hekimliğinde kontur ve kontak oluşturma | |
27) | Daimi dişlerde kompomer uygulama teknikleri | |
28) | İndirekt kompozit restorasyonlar | |
29) | Direkt kompozit lamina restorasyonlar | |
30) | Daimi dişlerde fissür koruyucu uygulama teknikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | STURDEVANT’S ART AND SCIENCE OF OPERATIVE DENTISTRY TOOTH COLORED RESTORATIVES |
Diğer Kaynaklar: | STURDEVANT’S ART AND SCIENCE OF OPERATIVE DENTISTRY TOOTH COLORED RESTORATIVES |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 28 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 1 | 28 | ||||
Uygulama | 28 | 5 | 140 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 6 | 192 | ||||
Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 391 |