Diş Hekimliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DEN223
Course Name: Restoratif Diş Tedavisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CANER SELAMİ GÜNER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Tuna Ünal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Operatif diş hekimliğinin temel ilkelerinin ve uygulamalarının kavranması

Dersin İçeriği: Konservatif diş hekimliği uygulamalarının temel prensipleri.
Dental patolojilerin mekanizmaları.
Restorasyon materyallerinin içerikleri ve temel özellikleri.
Adezyon kavramı ve mekanizmaları.
Çürük temizleme ve kavite hazırlama prensipleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dişin temel anatomik özelliklerini kavrar.
2) Diş çürüklerinin patofizyolojisini öğrenir.
3) Dental kavite prensiplerinin temel kurallarını kavrar.
4) Mine ve dentine adezyon mekanizmalarını öğrenir.
5) Dental restoratif materyallerin özelliklerini öğrenir.
6) Restoratif materyallerin cilalama prensiplerini öğrenir.
7) Kavite prensiplerini preklinikte uygulayarak pratik kazanır.
8) Dental restoratif materyalleri preklinikte uygulayarak pratik kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Restoratif diş hekimliğinin temel konseptleri
2) Kavite prensiplerine biyolojik yaklaşımlar
3) Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 1
4) Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 2
5) Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 3
6) Kavite preparasyon prensipleri: sınıf 5
7) Çürüğün tanımı ve etiyolojisi
8) VİZE HAFTASI
9) VİZE HAFTASI
10) Diş çürükleri
11) Diş çürüklerinin sınıflandırılması
12) Çinko-oksit öjenol uygulama teknikleri
13) Çinko-fosfat polikarboksilat uygulama teknikleri
14) Cam iyonomer uygulama teknikleri
15) Kalsiyum hidroksit uygulama teknikleri
16) Amalgam restorasyonlar uygulama teknikleri
17) Dental dokulara bağlanma
18) Adeziv sistemler ve preklinik uygulamaları
19) Minimal invaziv diş hekimliği
20) Kompozit restorasyonların kavite prensipleri
21) Kompozit restorasyonlarda tabakalama teknikleri
22) Anterior bölge kompozit restorasyon uygulama teknikleri
23) Kompozit restorasyonlarda bitim ve cilalama
24) VİZE HAFTASI
25) VİZE HAFTASI
26) Restoratif diş hekimliğinde kontur ve kontak oluşturma
27) Daimi dişlerde kompomer uygulama teknikleri
28) İndirekt kompozit restorasyonlar
29) Direkt kompozit lamina restorasyonlar
30) Daimi dişlerde fissür koruyucu uygulama teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: STURDEVANT’S ART AND SCIENCE OF OPERATIVE DENTISTRY
TOOTH COLORED RESTORATIVES
Diğer Kaynaklar: STURDEVANT’S ART AND SCIENCE OF OPERATIVE DENTISTRY
TOOTH COLORED RESTORATIVES

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 28 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 5 140
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 6 192
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 391