Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF116
Course Name: Madde Bağımlılığı ile Mücadele
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin madde bağımlılığının etkilerini anlamalarını ve bu bağımlılıkla başa çıkma stratejilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bağımlılığın bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini inceleyerek, bağımlılıkla mücadelede kullanılan önleme, tedavi ve rehabilitasyon yöntemlerini öğrenirler.

Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, madde bağımlılığının tanımı ve türleri, bağımlılık süreci ve etiyolojisi, bağımlılığın bireyler ve toplum üzerindeki etkileri, bağımlılık tedavi yöntemleri, rehabilitasyon süreçleri ve bağımlılıkla mücadelede kullanılan toplumsal önlemler ve politikaları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Madde bağımlılığının etiyolojisini, risk faktörlerini ve bağımlılık döngüsünü anlayarak, bağımlılıkla mücadelede etkili stratejiler geliştirebilir.
2) Madde bağımlılığına karşı toplumsal ve bireysel düzeyde önleme ve müdahale stratejileri tasarlayabilir ve uygulayabilir.
3) Madde bağımlılığının birey ve toplum üzerindeki psikososyal etkilerini değerlendirerek, bu etkilerin yönetimi ve rehabilitasyonu için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Madde Bağımlılığına Giriş ve Tanımlar Ders Kaynakları
2) Madde Bağımlılığının Etiyolojisi ve Risk Faktörleri Ders Kaynakları
3) Bağımlılık Döngüsü ve Beyin Üzerindeki Etkileri Ders Kaynakları
4) Madde Bağımlılığının Birey Üzerindeki Psikososyal Etkileri Ders Kaynakları
5) Madde Bağımlılığının Aile ve Toplum Üzerindeki Etkileri Ders Kaynakları
6) Bağımlılıkla Mücadelede Önleme Stratejileri Ders Kaynakları
7) Madde Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri: Farmakoterapi Ders Kaynakları
8) Madde Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri: Psikoterapi Ders Kaynakları
9) Madde Bağımlılığı Rehabilitasyon Süreçleri Ders Kaynakları
10) Bağımlılıkla Mücadelede Toplumsal Politikalar ve Önlemler Ders Kaynakları
11) Madde Bağımlılığında Yeniden Yatkınlık ve Relaps Yönetimi Ders Kaynakları
12) Vaka İncelemeleri ve Klinik Uygulamalar Ders Kaynakları
13) Bağımlılıkla Mücadelede Yenilikçi Yaklaşımlar Ders Kaynakları
14) Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları Ders Kaynakları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MORALI, G. Madde Bağımlılığı: Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. [S. l.: s. n.]. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=bdbabc50-2cad-3a32-8ee2-4a743d15036b. Acesso em: 9 dez. 2024.
Diğer Kaynaklar: MORALI, G. Madde Bağımlılığı: Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. [S. l.: s. n.]. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=bdbabc50-2cad-3a32-8ee2-4a743d15036b. Acesso em: 9 dez. 2024.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86