Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF116 | ||||
Course Name: | Madde Bağımlılığı ile Mücadele | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin madde bağımlılığının etkilerini anlamalarını ve bu bağımlılıkla başa çıkma stratejilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bağımlılığın bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini inceleyerek, bağımlılıkla mücadelede kullanılan önleme, tedavi ve rehabilitasyon yöntemlerini öğrenirler. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, madde bağımlılığının tanımı ve türleri, bağımlılık süreci ve etiyolojisi, bağımlılığın bireyler ve toplum üzerindeki etkileri, bağımlılık tedavi yöntemleri, rehabilitasyon süreçleri ve bağımlılıkla mücadelede kullanılan toplumsal önlemler ve politikaları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Madde bağımlılığının etiyolojisini, risk faktörlerini ve bağımlılık döngüsünü anlayarak, bağımlılıkla mücadelede etkili stratejiler geliştirebilir. 2) Madde bağımlılığına karşı toplumsal ve bireysel düzeyde önleme ve müdahale stratejileri tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3) Madde bağımlılığının birey ve toplum üzerindeki psikososyal etkilerini değerlendirerek, bu etkilerin yönetimi ve rehabilitasyonu için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Madde Bağımlılığına Giriş ve Tanımlar | Ders Kaynakları |
2) | Madde Bağımlılığının Etiyolojisi ve Risk Faktörleri | Ders Kaynakları |
3) | Bağımlılık Döngüsü ve Beyin Üzerindeki Etkileri | Ders Kaynakları |
4) | Madde Bağımlılığının Birey Üzerindeki Psikososyal Etkileri | Ders Kaynakları |
5) | Madde Bağımlılığının Aile ve Toplum Üzerindeki Etkileri | Ders Kaynakları |
6) | Bağımlılıkla Mücadelede Önleme Stratejileri | Ders Kaynakları |
7) | Madde Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri: Farmakoterapi | Ders Kaynakları |
8) | Madde Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri: Psikoterapi | Ders Kaynakları |
9) | Madde Bağımlılığı Rehabilitasyon Süreçleri | Ders Kaynakları |
10) | Bağımlılıkla Mücadelede Toplumsal Politikalar ve Önlemler | Ders Kaynakları |
11) | Madde Bağımlılığında Yeniden Yatkınlık ve Relaps Yönetimi | Ders Kaynakları |
12) | Vaka İncelemeleri ve Klinik Uygulamalar | Ders Kaynakları |
13) | Bağımlılıkla Mücadelede Yenilikçi Yaklaşımlar | Ders Kaynakları |
14) | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sınavı Hazırlıkları | Ders Kaynakları |
Ders Notları / Kitaplar: | MORALI, G. Madde Bağımlılığı: Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. [S. l.: s. n.]. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=bdbabc50-2cad-3a32-8ee2-4a743d15036b. Acesso em: 9 dez. 2024. |
Diğer Kaynaklar: | MORALI, G. Madde Bağımlılığı: Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. [S. l.: s. n.]. Disponível em: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=bdbabc50-2cad-3a32-8ee2-4a743d15036b. Acesso em: 9 dez. 2024. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
Alan Çalışması | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |