Bilgisayar Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: UEC236
Course Name: Müzik Terapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Müziğin insanın zihinsel gelişiminde ve sosyal yaşamındaki etkilerini ve katkılarını öğretmek; farklı hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımını incelemek ve farklı müzik deneyimlerinin emosyonel algılanması hususunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Müzik ve müzik terapisine giriş,Müzik terapisinin tarihsel gelişimi,Beyin ve müzik,Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri,Müzikte algılama ve bellek,Tutum ve algı,Bir eğitim aracı olarak müzik,Otistik çocuklarda müzik terapisi,Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi,Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi,Geriatrik hastalarda müzik terapisi,İletişim ve tutum değişiklikleri,İletişimde sözcüklerin müziği,Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Müzik terapisinin tarihsel gelişimini açıklar
2) Müzik terapisi ile ilgili bilimsel makaleleri tarar ve sonuçlarını açıklar
3) Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkilerini tartışır.
4) Müziğin iletişim, algı ve tutum değişiklikleri üzerinde yaptığı etkileri açıklar.
5) Farklı hasta gruplarında yapılan müzik terapilerini tartışır.
6) Bir eğitim aracı olarak müzik çalışmalarının organize edilebilmesini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik ve müzik terapisine giriş -
2) Müzik terapisinin tarihsel gelişimi -
3) Beyin ve müzik ilişkisi -
4) Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri -
5) Müzikte algılama ve bellek -
6) Tutum ve algı -
7) Bir eğitim aracı olarak müzik -
8) Otistik çocuklarda müzik terapisi -
9) Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi -
10) Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi -
11) Geriatrik hastalarda müzik terapisi -
12) İletişim ve tutum değişiklikleri -
13) İletişimde sözcüklerin müziği -
14) Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları
Diğer Kaynaklar: Michael H. Thaut, Volker Hoemberg. Handbook of Neurologic Music Therapy. Oxford University Press, 2014.

Tony Wigram, Inge Nygaard Pedersen, Lars Ole Bonde. A comprehensive guide to music therapy. Jessica Kingsley Publishers, 2002.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme
12) Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme.
13) Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89