Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: UEC239
Course Name: Yaratıcı Drama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BETÜL YILDIRIM ÇAVAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir öğrenme, öğrendiği üzerine düşünme ve empati kurma süreci olan yaratıcı drama yöntem ve tekniklerini dans öğrencisinin atölye deneyimi dağarcığına katmak.
Dersin İçeriği: Oyun, drama, dramatik olan, doğaçlama, empati, duygudaşlık gibi kavramları ele alarak canlandırma çalışmaları yapmak .

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, dramatik, dramatik durum gibi kavramları öğrenebilme
2) Yaratıcı Dramanın bileşenlerini öğrenebilme
3) Yaratıcı Dramanın özelliklerini ve amacını öğrenebilme
4) Yaratıcı Drama ile tiyatro arasındaki farkları öğrenebilme
5) Rol oynama ve doğaçlama ilkelerini öğrenebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Drama ve dramanın bileşenleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
2) "Dramatik" ve "dramatik durum" kavramları Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
3) Dramanın özellikleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
4) Dramanın özellikleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
5) Dramanın özellikleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
6) Dramanın özellikleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
7) Yaratıcı dramanın amaçları Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
8) Yaratıcı dramanın amaçları Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
9) Yaratıcı dramanın amaçları Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
10) Yaratıcı drama ile tiyatronun farkları Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
11) Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
12) Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
13) Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
14) Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A.Kandır, A.Turla, E.Ömeroğlu, F.T.Şahin, Ö.Ersoy, "Okul Öncesi Eğitimde Drama: Teoriden Uygulamaya ", Kök Yayınevi, İstanbul, 2005.
Tülay Üstündağ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü", Pegem Yayıncılık, Ankara, 2009.
İnci San, "Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayıncılık, Ankara, 2000
İnci San, "sanat ve Eğitim", Ütopya Yayınları, Ankara, 2003.
Ömer Adıgüzel, "Eğitimde Yaratıcı Drama", Naturel Yayınları, Ankara, 2011
Diğer Kaynaklar: A.Kandır, A.Turla, E.Ömeroğlu, F.T.Şahin, Ö.Ersoy, "Okul Öncesi Eğitimde Drama: Teoriden Uygulamaya ", Kök Yayınevi, İstanbul, 2005.
Tülay Üstündağ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü", Pegem Yayıncılık, Ankara, 2009.
İnci San, "Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayıncılık, Ankara, 2000
İnci San, "sanat ve Eğitim", Ütopya Yayınları, Ankara, 2003.
Ömer Adıgüzel, "Eğitimde Yaratıcı Drama", Naturel Yayınları, Ankara, 2011

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58