Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Drama ve dramanın bileşenleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
2) |
"Dramatik" ve "dramatik durum" kavramları |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
3) |
Dramanın özellikleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
4) |
Dramanın özellikleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
5) |
Dramanın özellikleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
6) |
Dramanın özellikleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
7) |
Yaratıcı dramanın amaçları |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
8) |
Yaratıcı dramanın amaçları |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
9) |
Yaratıcı dramanın amaçları |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
10) |
Yaratıcı drama ile tiyatronun farkları |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
11) |
Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
12) |
Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
13) |
Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
14) |
Rol oynama ve doğaçlama ilkeleri |
Önerilen Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
A.Kandır, A.Turla, E.Ömeroğlu, F.T.Şahin, Ö.Ersoy, "Okul Öncesi Eğitimde Drama: Teoriden Uygulamaya ", Kök Yayınevi, İstanbul, 2005.
Tülay Üstündağ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü", Pegem Yayıncılık, Ankara, 2009.
İnci San, "Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayıncılık, Ankara, 2000
İnci San, "sanat ve Eğitim", Ütopya Yayınları, Ankara, 2003.
Ömer Adıgüzel, "Eğitimde Yaratıcı Drama", Naturel Yayınları, Ankara, 2011
|
Diğer Kaynaklar: |
A.Kandır, A.Turla, E.Ömeroğlu, F.T.Şahin, Ö.Ersoy, "Okul Öncesi Eğitimde Drama: Teoriden Uygulamaya ", Kök Yayınevi, İstanbul, 2005.
Tülay Üstündağ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü", Pegem Yayıncılık, Ankara, 2009.
İnci San, "Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayıncılık, Ankara, 2000
İnci San, "sanat ve Eğitim", Ütopya Yayınları, Ankara, 2003.
Ömer Adıgüzel, "Eğitimde Yaratıcı Drama", Naturel Yayınları, Ankara, 2011
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi |
|
2) |
Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi |
|
3) |
Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak |
|
4) |
Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak |
|
5) |
Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek |
|
6) |
Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi |
|
7) |
Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak |
|
8) |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama |
|
9) |
Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak |
|