Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to ethics, differences between the concepts of ethics and morality. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
2) |
The consequences of behavior in accordance with ethical values, factors affecting ethical behavior in the individual.
|
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3) |
Concepts related to ethics, moral development process. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
4) |
Ethical society relationship, business ethics (work ethics and professional ethics). |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi. |
5) |
General ethical rules, factors that play a role in the development of morality. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
6) |
Ethical theories. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Ceyhan, B. (2018). Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin teknoloji ve çevre etiğine yönelik duyarlılıkları [Yayımlanmış doktora tezi].
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
7) |
Ethical systems. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
8) |
Medical ethics and principles of medical ethics. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
9) |
Principles of professional ethics in health services, ethical problems in health institutions and organizations. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
10) |
Patient rights. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
11) |
Relationship between patient rights and ethics. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
12) |
Medical malpractice, hospital ethics committees. |
Ertin, H. (2020). Modern tıp ve etik. İstanbul: Betim Yayıncılık. |
13) |
Case discussion. |
|
14) |
General rewiev |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To be able to take an active role in projects and activities for the social
environment in which they live with a sense of social responsibility |
|
2) |
To be able to recognize professional responsibilities and ethical
values and to follow universal values by using a foreign language at
a basic level |
|
3) |
To be able to do ECG rhythm analysis and have emergency care
skills suitable for rhythms by having a good command of the systems
and basic structures and anatomy of the human body |
|
4) |
To be able to recognize all the materials and equipment in the
ambulance, to use it properly and to maintain it |
|
5) |
To be able to communicate effectively with colleagues, patients,
relatives, physicians and other healthcare professionals by observing
the basic values of the Republic |
|
6) |
To be able to think critically and define the problems when faced with
an unexpected situation in line with the information obtained in the
field of First and Emergency Aid |
|
7) |
To be able to use basic professional knowledge on first and
emergency aid in the light of current knowledge and technologies and
under the supervision of professional ethical values |
|
8) |
To be able to take the necessary precautions regarding the crime
scene, vehicle and driving safety and to apply them during the event |
|
9) |
To be able to act in accordance with the relevant laws, regulations,
legislation and professional ethical rules on individual and public
health, occupational safety and environmental protection |
|
10) |
To be able to use information and communication technologies in the
field of first and emergency aid |
|