BIL207 Görsel ProgramlamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: BIL207
Course Name: Görsel Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr Halis Altun
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere görsel programlama ortamlarını kullanarak uygulama geliştirme becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, görsel arayüz tasarımı, olay yönlendirmeli programlama ve veritabanı işlemleri konularında bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği: Görsel programlama araçlarının tanıtımı
Temel kontrol yapıları ve nesne kullanımı
Nesne yönelimli programlama tekniklerinin görsel ortamlarda kullanımı
Görsel bileşenlerle etkileşimli uygulamalar geliştirme
Hata ayıklama ve test işlemleri
Gerçek zamanlı projeler üzerinde grup çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler görsel programlama ortamlarını etkin bir şekilde kullanabilecek.
2) Öğrenciler nesne tabanlı programlama prensiplerini görsel ortamlarda uygulayabilecek.
3) Öğrenciler görsel bileşenlerle zengin kullanıcı arayüzleri tasarlayabilecek.
4) Öğrenciler etkileşimli ve kullanıcı odaklı yazılım uygulamaları geliştirebilecek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel programlamaya giriş - Java’da değişkenler, operatörler, döngüler, deyimler yok
2) Java’da diziler ve katarlar yok
3) Java’da nesne tabanlı programlama kavramına giriş yok
4) Java’da sınıf ve soyut sınıf kavramı yok
5) Java’da arayüz kavramı yok
6) Swing kütüphanesine giriş yok
7) Kontrol kutuları yok
8) Tablolar, listeler yok
9) Kaydırma çubukları ve menüler yok
10) Paneller ve araç çubukları yok
11) Dosya işlemleri yok
12) Java ile görsel uygulama geliştirme yok
13) Java ile görsel uygulama geliştirme yok
14) Proje sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
8) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 1
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 1
11) İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme 2
12) Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. 2
13) Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme 2
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Ödevler 3 20 60
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 175