FTR108 Normal Motor GelişimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR108
Course Name: Normal Motor Gelişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Nurten Eskiyurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders insan hayatının normal gelişim dönemleri ile bu dönemlerin özelliklerinin, çocukluk dönemi ağırlıklı olmak üzere motor gelişim temelinde anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders normal hareket ve fonksiyon gelişimi ile ilgili terminoloji ve kavramlar, gelişim teorileri, normal ve anormal hareket ve fonksiyonun gelişim, refleks ve duyu gelişimi, motor
gelişim basamakları konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan hareketi ile ilgili olarak sistemlerin yapı ve işlevlerini anlayabilme
2) Vücudun sistemleri hakkında bilgi sahibi olabilme
3) Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışabilme
4) Primitif ve postüral refleksleri tanımlayabilme
5) Motor gelişimi etkileyen faktörleri anlayabilme
6) Anormal motor gelişim gösteren durumları değerlendirebilme
7) Motor hareket ve duyusal gelişimi ilişkilendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Motor gelişime giriş ve dersin içeriği
2) Gelişimle ilgili temel kavramlar
3) Motor gelişimi dönemleri
4) Prenatal gelişim ve doğum
5) Motor kontrol anatomisi
6) Fetüsün gelişimi
7) Fiziksel ve motor gelişim
8) Kaba ve ince motor gelişim
9) Primitif- postural refleksler
10) Duyu ve algının gelişimi
11) Fiziksel büyüme ve gelişme: Çocukluk ve adolesan dönemi
12) Fiziksel büyüme ve gelişimErgenlik, genç erişkin, orta erişkin dönem
13) İleri erişkin dönem: Yaşlanma
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları

Instructor's lecture notes
Diğer Kaynaklar: -Paris,J., Ricardo, A., Rymond, D., and Alexa, J.(Eds) Child Growth and Development. College of the Canyons Publisment; 2018 (open
education e-book)
-Aral N., Baran G (Ed.) Çocuk Gelişimi. YA-PA Yayın A.Ş İstanbul 2011
-Yiğit, R (Ed.) Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Çukurova Nobel Tıp Yayınevi. 2020

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 1
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 1
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86