FTR201 Manipülatif Tedavi IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR201
Course Name: Manipülatif Tedavi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı:
Öğrencilere masaj teknikleri hakkında temel teorik ve pratik bilgiler vermek, masajın kullanıldığı farklı durumlarda değerlendirme ve uygulama açısından temel kavramları
öğrenmesini sağlamak, uygulama yeteneğini geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bu konulara yönelik problem çözme becerisini geliştirmektir
Dersin İçeriği: Spesifik masaj tekniklerinin mekanik, fizyolojik, psikolojik ve refleks etkileri, uygulama sonrası etkinliği belirlemede kullanılacak değerlendirme yöntemleri, pratik uygulamaları, bu yöntemlerin endikasyon ve kontraendikasyonları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klasik masaj yöntemlerini öğrenebilme
2) Konnektif doku masaj yöntemlerini kavrayabilme
3) Klasik ve konnektif doku masajları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klasik masajla ilgili genel bilgiler
2) Klasik masajla ilgili genel bilgiler
3) Klasik masajın etkileri
4) Klasik masaj yöntemleri
5) Klasik masaj yöntemleri
6) Klasik masaj yöntemleri (boyun, sırt)
7) Klasik masaj yöntemleri (alt extremite)
8) Klasik masaj yöntemleri (alt extremit)
9) Klasik Masajda Uygulama Tekniği ve Masaj Uygulanan Kaslarla ilgili bilgilerin tekrarlanması
10) Konnektif Doku Masajıyla İlgili Genel Bilgiler
11) Konnektif Doku Masajı ile meydana gelen reaksiyonlar
12) Otonom Sinir Sistemiyle İlgili Genel Bilgiler
13) Refleks Bölgeler
14) genel tekrar ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Yüksel İ, Masaj Teknikleri, Hipokrat Yayınevi, 4. Baskı, Ankara, 2018.
2- Andrade CR, Clifford P.''Outcome-Based Massage'', Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2001.
3- Fritz S. ''Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage'', Mosby Lifeline, St Louis, 1995.
Diğer Kaynaklar: 1- Yüksel İ, Masaj Teknikleri, Hipokrat Yayınevi, 4. Baskı, Ankara, 2018.
2- Andrade CR, Clifford P.''Outcome-Based Massage'', Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 2001.
3- Fritz S. ''Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage'', Mosby Lifeline, St Louis, 1995.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 1
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 24
Final Pratik 1 % 36
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 76
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 24
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 172