MAK101 Makine Mühendisliğine GirişKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK101
Course Name: Makine Mühendisliğine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Mehmet Ayaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
• Üniversite ve Fakülte hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Üniversitenin hedefleri, kuralları, yönetmelikleri ve uygulamaları konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
• Mühendislik mesleğini ve mühendisliğin bir kolu olan Makine Mühendisliğini tanıtmak, yaptığı işler hakkında bilgilendirmek.
• Temel mühendislik konularını öğretmek. Mühendislik etiği, mühendisin sorumlulukları ve diğer mühendislik disiplinleri ile birlikte takım çalışması yapmanın önemini kavratmak.
Dersin İçeriği: Üniversite’nin ve bölümün kural ve yönetmeliklerinin tanıtımı. Makine mühendisliği mesleğine giriş, Makine mühendisliğinin tarihçesi. Makine mühendisliğinin başlıca uygulama alanları. Birim sistemleri ve dönüşümleri. Mühendislik etiği. Mühendislikte iletişim. Tasarım. Malzeme, mekanik, ısı bilgisi ve makine elemanlarına giriş. Küresel sorunlara mühendislik çözümleri hakkında farkındalık. Teknik standartlar. Problem çözümüne yaklaşımlar, hesaplama araçları. Bakım ve kalite kavramları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Üniversite ve Fakülte hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Üniversitenin hedefleri, kuralları, yönetmelikleri ve uygulamaları konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. • Mühendislik mesleğini ve mühendisliğin bir kolu olan Makine Mühendisliğini tanıtmak, yaptığı işler hakkında bilgilendirmek. • Temel mühendislik konularını öğretmek. Mühendislik etiği, mühendisin sorumlulukları ve diğer mühendislik disiplinleri ile birlikte takım çalışması yapmanın önemini kavratmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Üniversitenin, Fakültenin ve Bölümün tanıtılması. Bir Meslek Olarak Makina Mühendisliği. Mühendis ve Makine Mühendisliğinin Tanımı ile Çalışma Alanları. Mühendislik Tasarımı ve Konstrüksiyon. Patentler ve Ergonomi. Teknik Problem Çözme ve İletişim. Ölçü Sistemleri ve Birbirine Dönüşümleri. Yapılarda ve Makinelerde Kuvvetler. Kaymalı ve Rulmanlı Yatak Sistemleri Mühendislik Malzemeleri ve Mukavemet. Emniyet Katsayısı Kavramı. Akışkan Mühendisliği Yarı yıl içi sınavı Termal ve Enerji Sistemleri. Hareket ve Güç İletimi. Üretim Yöntemleri-1 / Talaşsız İmalat Yöntemleri Üretim Yöntemleri-2 / Talaşlı ve diğer İmalat Yöntemleri Bağlama ve Birleştirme Elemanları Makine Mühendisliğinde Bakım ve Bakım Planlaması Teknik Standartlar. Kalite ve Ölçme Teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Makine Mühendisliğine Giriş. Jonathan Wickert, Kemper Lewis. Çeviren: Ali O. Ayhan
2. Makine Bilgisi/Makine Mühendisliğine Giriş. Fatih Babalık, Kadir Çavder
3. Makine Mühendisliğine Giriş. Editör: Necdet Geren
4. Makine Bilgisi. Mustafa Akkurt
5. Introduction to Mechanical Engineering. Jonathan Wickert, Kemper Lewis
6. Introduction to Mechanical Engineering. Robert Rizza

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 1
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Seminer
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 50 50
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 85