Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY204 | ||||
Course Name: | Vestibüler Değerlendirme Yöntemleri ve Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, vestibüler uygulamalarına yönelik, önceki teorik bilgi ve becerilerini klinik çalışmaya transfer edebilmesine katkıda bulunmak, vakaya özel klinik problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmek ve bu konuda tanı ve tedavi alanındaki interdisipliner çalışma tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmaktır. |
Dersin İçeriği: | Hastaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının gözlenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vestibüler uygulamalarına yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir, • Vestibüler uygulama alanında değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder, • Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek vestibüler alanında temel kriterleri değerlendirebilecek beceriyi geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder. • Vestibüler alanında interdisipliner çalışma prensiplerini uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Vestibüler uygulamaları ünitesine yönelik işleyişin kavranması 2 Vestibüler uygulamaları ünitesine yönelik işleyişin kavranması 3 Vestibüler uygulamaları ünitesine yönelik işleyişin kavranması 4 Hastaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının gözlenmesi 5 Hastaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının gözlenmesi 6 Hastaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının gözlenmesi 7 Hastaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının gözlenmesi | TÜM YÖNLERİYLE ODYOLOJİ, US AKADEMİ |
Ders Notları / Kitaplar: | TÜM YÖNLERİYLE ODYOLOJİ, US AKADEMİ |
Diğer Kaynaklar: | TÜM YÖNLERİYLE ODYOLOJİ, US AKADEMİ |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 2 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 1 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 7 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 35 |
Ödev | 1 | % 13 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 14 | 6 | 84 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 196 |