SBF104 BiyokimyaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF104
Course Name: Biyokimya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: AYŞEGÜL HANİKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Hanikoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: dersin amacı vücudumuzda bulunan temel biyomolekülleri tanımlamak ve özellikleri ile ilgili detaylı bilgiye sahip olunmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders biyokimyaya giriş ̧ su, asit baz ve tampon
çözeltiler, aminoasitler, proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimler, karbonhidratların yapı ve
fonksiyonları, lipidlerin yapı ve fonksiyonları,vitaminler konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) vücudumuzda bulunan temel biyomoleküller hakkında genel bir fikir sahibi olmak
2) Karbonhidratların yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
3) Lipitlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
5) proteinlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
7) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyokimyaya giriş
2) karbonhidratlar
3) lipitlerin yapısı
4) aminoasit ve proteinlerin yapı-fonksiyınları
5) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları
6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı
Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı
harper 31.baskı biyokimya kitabı
Diğer Kaynaklar: Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı
Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı
harper 31.baskı biyokimya kitabı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 5
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 5
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 4
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 4
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 5
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 4
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 4
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 22