Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF104
Course Name: Biyokimya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: AYŞEGÜL HANİKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Hanikoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: dersin amacı vücudumuzda bulunan temel biyomolekülleri tanımlamak ve özellikleri ile ilgili detaylı bilgiye sahip olunmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders biyokimyaya giriş ̧ su, asit baz ve tampon
çözeltiler, aminoasitler, proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimler, karbonhidratların yapı ve
fonksiyonları, lipidlerin yapı ve fonksiyonları,vitaminler konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) vücudumuzda bulunan temel biyomoleküller hakkında genel bir fikir sahibi olmak
2) Karbonhidratların yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
3) Lipitlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
5) proteinlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek
6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
7) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyokimyaya giriş
2) karbonhidratlar
3) lipitlerin yapısı
4) aminoasit ve proteinlerin yapı-fonksiyınları
5) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları
6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı
Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı
harper 31.baskı biyokimya kitabı
Diğer Kaynaklar: Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı
Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı
harper 31.baskı biyokimya kitabı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma.
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme.
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 22