Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF104 | ||||
Course Name: | Biyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | AYŞEGÜL HANİKOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Hanikoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | dersin amacı vücudumuzda bulunan temel biyomolekülleri tanımlamak ve özellikleri ile ilgili detaylı bilgiye sahip olunmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders biyokimyaya giriş ̧ su, asit baz ve tampon çözeltiler, aminoasitler, proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimler, karbonhidratların yapı ve fonksiyonları, lipidlerin yapı ve fonksiyonları,vitaminler konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) vücudumuzda bulunan temel biyomoleküller hakkında genel bir fikir sahibi olmak 2) Karbonhidratların yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek 3) Lipitlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek 5) proteinlerin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek 6) enzimlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak 7) vitaminlerin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyokimyaya giriş | |
2) | karbonhidratlar | |
3) | lipitlerin yapısı | |
4) | aminoasit ve proteinlerin yapı-fonksiyınları | |
5) | vitaminlerin yapı ve fonksiyonları | |
6) | enzimlerin yapı ve fonksiyonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı harper 31.baskı biyokimya kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya Kitabı Lippincott 4.baskı biyokimya kitabı harper 31.baskı biyokimya kitabı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 22 |