Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Etiğe giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki farklar. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
2) |
Etik değerlere uygun davranışların sonuçları, bireyde etik davranışı etkileyen faktörler. |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3) |
Etik ile ilgili kavramlar, ahlaki gelişim süreci. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
4) |
Etik toplum ilişkisi, iş etiği (çalışma etiği ve mesleki etik). |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi. |
5) |
Genel etik kurallar, ahlakın gelişiminde rol oynayan faktörler. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
6) |
Etik teorileri. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Ceyhan, B. (2018). Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin teknoloji ve çevre etiğine yönelik duyarlılıkları [Yayımlanmış doktora tezi].
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
7) |
Etik sistemleri. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
8) |
Tıp etiği ve tıp etiği ilkeleri. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
9) |
Sağlık hizmetlerinde meslek etiği ilkeleri, sağlık kurum ve kuruluşlarında etik problemler. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
10) |
Hasta hakları. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
11) |
Hasta hakları ve etik ilişkisi. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
12) |
Tıbbi malpraktis, hastane etik komiteleri. |
Ertin, H. (2020). Modern tıp ve etik. İstanbul: Betim Yayıncılık. |
13) |
Olgu tartışma. |
|
14) |
Genel tekrar. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
|
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
|
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
|
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
|
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
|
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
|
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
|
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
|
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
|
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
|