CPL102 Career PlanningKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yazılım Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CPL102
Course Name: Kariyer Planlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ
Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZCAN
Öğr.Gör. HALUK İHSAN TALAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan
çalışanlar yaratır. Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, kariyerin tanımı ve kariyer planlamanın ve geliştirmenin önemi, kariyer gelişim modelleri, kariyer yönetim sistemleri, kariyer yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi, birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri, kariyer yönetiminde özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, ev ve iş dengesinin kurulması ve sınırsız kariyer konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer kavramını tanımlayabilme
2) Kariyer gelişimini açıklayabilme
3) Kariyer planlamasının prensiplerini ifade edebilme
4) Kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi
5) Özgeçmiş çeşitlerini keşfedebilme ve özgeçmiş hazırlayabilme
6) Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamalarını açıklayabilme
7) İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilme
8) Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışabilme
9) Kariyer planı geliştirebilme
10) Yaşam boyu kariyer planlaması yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyer Kavramı Tanımı ve Kapsamı
2) Kariyer Planlama Amacı ve Önemi
3) Kariyer Planlama Türleri
4) Kariyer Merkezleri
5) Değişim Programları
6) Support Programs
7) Temel İletişim Becerileri
8) Hassas Beceriler
9) Kariyer Planlamada Önemli Sınavlar
10) Özgeçmiş Hazırlama ve Mülakatlar
11) Kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
12) Yetenek Kapısı Videoları
13) T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi
14) Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Bozdoğan, D. (Ed.). (2021). Kariyer Planlama. TOGÜ KARMER.
- Güzelyurt, L., & Uzun, C. (2021). Kariyer Gelişimi ve Öğrenme Yolculuğu. Ekin Basım Yayın.
- Ortaylı, İ. (2019). Bir Ömür Nasıl Yaşanır. Kronik.
- Taş, A., & Aytaç, T. (Eds.). (2021). Kariyer planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık.
- Tutar, H. (Ed.). (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: - Bozdoğan, D. (Ed.). (2021). Kariyer Planlama. TOGÜ KARMER.
- Güzelyurt, L., & Uzun, C. (2021). Kariyer Gelişimi ve Öğrenme Yolculuğu. Ekin Basım Yayın.
- Ortaylı, İ. (2019). Bir Ömür Nasıl Yaşanır. Kronik.
- Taş, A., & Aytaç, T. (Eds.). (2021). Kariyer planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık.
- Tutar, H. (Ed.). (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Yazılım sistemlerinin analizi, tasarımı, doğrulanması, değerlendirilmesi, gerçekleştirilmesi, uygulanması ve bakımı konularında yeterli beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58