Eczacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM103 | ||||
Course Name: | Genel Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Nükte Topraksever | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin gelecekteki çalışmaları için temel oluşturacak temel kimya bilgisi sunmak |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, kimyanın dört ana dalında (Analitik Kimya, Fiziksel Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya) maddenin davranışını anlamaya odaklanmaktadır. Öğrenciler, Genel Kimya kapsamında yer alan teori ve uygulamalar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut bilgilerini hatırlayacak ve dersin yardımıyla geliştireceklerdir. Ders, kimyaya bakış açılarını değiştirecek ve kimyasal fenomenlere yaklaşırken kapasitelerini artıracaktır. Ayrıca, kimyasal reaksiyonların mekanizmasını anlama, çözelti kimyası, kimyasal denge ve atomun yapısı gibi konularda beceriler kazanılacaktır. Bu beceriler, ileriki mesleki çalışmaları yetkinlik kazanmalarını sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Madde ve Özellikleri | |
2) | Atom ve Atomik Teori | |
3) | Kimyasal Bileşikler ve Sitokiyometri | |
4) | Kimyasal Reaksiyonlar ve Sitokiyometri | |
5) | Sulu Çözelti Tepkimeleri | |
5) | Sulu Çözelti Tepkimeleri | |
6) | Sulu Çözelti Tepkimeleri | |
7) | Gazlar | |
8) | Arasınav | |
9) | Kimyasal Bağlar | |
10) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
11) | Termokimya | |
12) | Kimyasal Denge | |
13) | Kimyasal Denge | |
14) | Genel Tekrar, Soru Çözümü |
Ders Notları / Kitaplar: | General Chemistry-Principles and Modern Applications Pearson Education Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers |
Diğer Kaynaklar: | General Chemistry-Principles and Modern Applications Pearson Education Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. | |
2) | İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. | |
3) | İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | |
4) | İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | |
5) | İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. | |
6) | Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. | |
7) | İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | |
8) | Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. | |
9) | Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. | |
10) | İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
12) | Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. | |
13) | Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | |
14) | Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
15) | İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. | |
16) | Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. | |
17) | Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. | |
18) | İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Küçük Sınavlar | 11 | 7 | 77 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Rapor Teslimi | 10 | 2 | 20 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 166 |