FTR251 Endüstride FizyoterapiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR251
Course Name: Endüstride Fizyoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Doktor Öğretim Üyesi Sadi Kayıran
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı İş analizi, çalışma kapasitesi, ergonomik analiz gibi mesleki rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ve eğitim yöntemlerini, iş eğitimini ve koruyucu endüstriyel yaklaşımlarda fizyoterapistlerin rollerini, ev ve çevre düzenlemeleri ile ilgili temel bilgiler ve uygulama örnekleri verebilmektir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği mesleki rehabilitasyonda değerlendirme ve eğitim, ergonomi, iş analizi ve çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi, endüstride yaralanmaları önleyici yaklaşımlar, işyeri düzenlemeleri ve çevresel mimari engelleri kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstriyel ortamda ve klinik ortamda endüstriyel değerlendirme ve rehabilitasyon programı oluşturabilme
2) Farklı iş kollarında çalışan kişilerin fiziksel uygunluklarının belirleyebilme ve geliştirebilme
3) İşle ilişkili kas iskelet sistemi hastalıklarına koruyucu yaklaşımlar getirebilme
4) Ev ortamını değerlendirebilme ve uygun düzenlemeleri hazırlayabilme
5) Çalışanların sağlığını korumadaki ekip çalışması ve fizyoterapistin yerini kavrayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleki rehabilitasyon tanımı
2) Dünyada ve Türkiye’de Endüstride fizyoterapinin gelişimi
3) Endüstride fizyoterapinin mevzuatı
4) Çalışanların sağlığını korumadaki ekip çalışması ve fizyoterapistin yeri
5) Farklı iş kollarında çalışan kişilerin fiziksel uygunluklarının korunması ve geliştirilmesi
6) Ergonomi tanım ve kullanıldığı alanlar
7) Çalışma ortamında ergonomik değerlendirme ve yaklaşımlar
8) Çalışma kapasitesi değerlendirme örneklerinin gözlenmesi
9) Endüstriyel yaralamaları önleyici ergonomik yaklaşımlar
10) Fizyoterapi değerlendirmeleri ve iş analizleri
11) Mesleki rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri
12) Ev ortamını değerlendirmesi ve uygun düzenlemeler
13) İşle ilişkili kas iskelet sistemi hastalıkları
14) Genel tekrar ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Prof. Dr. Z. Candan Algun, Editör, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, ss.345-381, 2013.
2.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Karaduman A.Ayşe, Tunca Yilmaz Öznur, Editör, 3.Hipokrat Kitabevi-Pelikan Kitabevi, Ss.423-442, 2016.
4.Addy, Lois M. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Oxford, 2006.
Diğer Kaynaklar: 1.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Prof. Dr. Z. Candan Algun, Editör, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, ss.345-381, 2013.
2.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Karaduman A.Ayşe, Tunca Yilmaz Öznur, Editör, 3.Hipokrat Kitabevi-Pelikan Kitabevi, Ss.423-442, 2016.
4.Addy, Lois M. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Oxford, 2006.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 63