Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRS402 | ||||
Course Name: | Girişimcilik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATMA ŞENSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Fatma Şensoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bireysel ve toplumsal bağlamda yenilik, değişim ve dönüşümlerle birlikte düşünülen girişimciliği anlamak ve yeni bir bakış açısı kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenciler, girişimcilik ve girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne denli önemli olduğunu tarihsel süreç içinde örneklerle öğrenme yeteneği kazanabilir. Girişimciliğin süreçleri, uygulamaları ve yönetim stratejilerini bilir. İş planı hazırlayabilir. Girişimcilik kültürü hakkında fikir sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci iyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini, girişimcinin belli başlı kişilik özelliklerini tanımlayabilecektir. 1) 1. Girişimcilik, girişimcinin niteliklerini, girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne denli önemli olduğunu tarihsel süreç içinde örneklerle öğrenme yeteneği kazanır. 2) Dersin sonunda öğrenci yeni bir işletme kararını verirken bir girişimcinin nasıl hareket ettiğini değerlendirebilecektir. 3) Dersin sonunda öğrenci girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklayabilecektir. 4) Başarılı girişimcilik öyküleri ile motivasyonu güçlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Girişimcilik temel kavramlar ve tarihsel gelişim. J.A. Schumpeter’in (1883-1950) girişimcilik teorisine katkıları | KAYGIN, GÜVEN (2015), S. 11-17; ÇÖĞÜRCÜ, İ.(2016) “İktisadi Doktrinlerde Geçmişten Günümüze Girişimciliğin Önemi”. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. s. 65-80. |
2) | 2. Girişimcilik trendini yükselten nedenler | Okuma |
3) | 3. Yaratıcı, yenilikçi girişimcilerin özellikleri ve yenilik yaratma süreci | KAYGIN, GÜVEN,(2015),S. 65-74. |
4) | 4. Girişimcilerin yenilik kaynakları, girişimcilik ekosistemi, unicornlar ve decacornlar | KAYGIN, GÜVEN (2015), s.74-82 |
5) | 5. İç girişimcilik, sosyal girişimcilik | KAYGIN, GÜVEN (2015), S.87-118. |
6) | 6. Ekonomik ve sosyal girişimcilik bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını çözümlemek | ŞENSOY, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress. |
7) | Melek yatırımcılar, Girişim sermayesi | U, G. (2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201; KURNAZ, BEDÜK (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. |
8) | ARASINAV | ÇALIŞMA, OKUMA |
9) | 9. Girişimcilik ekosisteminin tanımı, kapsamı, unsurları, destekleri. TEB girişimcilik destekleri, girişimcilere ilham verecek filmler, Nike örneği | Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30. |
10) | 10. Türkiye’de girişimciliği destekleyen kamu ve özel kurumlar: Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kosgeb, Tübitak, Kredi Garanti Fonu | https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa https://www.tubitak.gov.tr/ https://www.kosgeb.gov.tr/ |
11) | 11. XVII. Yüzıldan bir girişimcilik örneği: Llyod Sigorta, XXI. Yüzyıldan 500 İstanbul: Girişim Sermayesi Yatırım Fonu. İş fikri ve iş fikri geliştirmede yöntemler. İş planı, iş planının girişimciye ve yatırımcıya faydaları. | Okuma, araştırma |
12) | 12. Girişimcilikte iş planı içeriği ve bölümleri. | KAYGIN, GÜVEN (2015), s.49-63. Girişimcilik örneği Magnum ve nöropazarlama tekniği. KAYNAK:MARKAFİKİRLERİ.ORG |
13) | 13. Sosyal sermaye ve sosyal ağların girişimcilik için önemi. | KAYGIN, GÜVEN (2015), S.337-352 |
14) | Girişimci örneği: Kurukahveci Mehmet Efendi | Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ed: Kaygın, Erdoğan& Güven Bülent. (2015) Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul. Küçükkalay, A.M. (2015) İktisadi Düşünce Tarihi. Beta İstanbul. Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30. Şensoy, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress. Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33. U, G.(2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201 Kurnaz ve Bedük. (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. Cilt 20. Sayı 1 Nisan 2017, s.27-40 https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa https://www.tubitak.gov.tr/ https://www.kosgeb.gov.tr/ https://girisimsavascisi.org/mardinde-ozel-bir-kadin-kooperatifi-leap/ https://girisimsavascisi.org/kadin-girisimcilere-ihtiyac-var/ |
Diğer Kaynaklar: | Ed: Kaygın, Erdoğan& Güven Bülent. (2015) Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul. Küçükkalay, A.M. (2015) İktisadi Düşünce Tarihi. Beta İstanbul. Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30. Şensoy, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress. Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33. U, G.(2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201 Kurnaz ve Bedük. (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. Cilt 20. Sayı 1 Nisan 2017, s.27-40 https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa https://www.tubitak.gov.tr/ https://www.kosgeb.gov.tr/ https://girisimsavascisi.org/mardinde-ozel-bir-kadin-kooperatifi-leap/ https://girisimsavascisi.org/kadin-girisimcilere-ihtiyac-var/ |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 35 |