Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM201 | ||||
Course Name: | Analitik Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NÜKTE TOPRAKSEVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Nükte Topraksever | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel analitik kimya prensiplerini, klasik analitik kimya ve enstrümental analiz yöntemleri kullanarak deneysel verilerin yorumlanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Analitik kimyada hesaplamalar, kimyasal analizde hatalar, gravimetri, volumetri, numune hazırlama yöntemleri, spektroskopiye girişi, optik cihaz bileşenleri, atomik spektroskopi, moleküler spektroskopi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler analitik kimyadaki temel kimyasal prensipleri öğreneceklerdir. 2) Öğrenciler deneysel verileri değerlendirmeyi öğreneceklerdir. 3) Analitik veriler elde etmek için gerekli becerileri kazanacaklardır 4) Öğrenciler analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Analitik kimyada hesaplamalar, çözeltiler ve derişim | |
2) | Gravimetrik analiz | |
3) | Volumetrik Analiz | |
4) | Asit-Baz Titrasyonları | |
5) | Zayıf asit/baz titrasyonları | |
6) | Çöktürme titrasyonları | |
7) | Kompleksleşme titrasyonları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Spektroskopiye giriş | |
10) | Optik cihaz bileşenleri | |
11) | UV/Gör Bölge moleküler absorpsiyon spektroskopisi | |
12) | Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri | |
13) | Moleküler Lüminesans spektrometri | |
14) | Atomik Emisyon Spektroskopisi | |
15) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt I, Skoog West, Holler Crouch, Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | - Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt I, Skoog West, Holler Crouch, Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara. Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt I, Skoog West, Holler Crouch, Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 1 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 | ||||
Ödevler | 2 | 2 | 4 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 142 |