Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | OHS202 | ||||
Course Name: | Occupational Health and Safety II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yavuz Özdemir | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş sağlığı ve güvenliğinin ileri konularını etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlarla ilişkileri üstünden işleyerek, öğrenciler üstünde İSG bilincinin ve sorumluğunun güçlendirilmesi |
Dersin İçeriği: | İSG Kavramlarının Tekrarı; Kişisel Koruyucu Donanımlar; İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği; İş Kazaları; Sağlık Gözetimi ve Meslek Hastalıkları; İSG Kontrolleri ve Belgeler; Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar; Vardiyalı Çalışma; İSG ve Etik; Çalışma Hayatında Etik; Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Toplum üzerindeki etkileri; İSG ve Sürdürülebilirlik; Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim; İş Hukuku ve İSG ile İlişkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme 2) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme 3) Bir işyerinin İSG yetkinliğinin kanıtlayan belgeleri tarif etme İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama 4) İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama 5) İSG ile etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, çevre ve toplum üstündeki etkiler, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlar arasındaki ilişkileri açıklama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İSG Kavramlarının Tekrarı | yok |
2) | Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar Vardiyalı Çalışma | yok |
3) | İSG ve Sürdürülebilirlik | yok |
4) | Çalışma Hayatında Etik ve İSG | yok |
5) | İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği | yok |
6) | Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG | yok |
7) | Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG | yok |
8) | Motorlu araçlarda, kaynakta, el aletlerinde, kaldırma süreçlerinde, elektrik ve bakım-onarım işlerinde İSG | yok |
9) | Havalandırma-İklimlendirme sistemlerinde ve Basınçlı kaplarda İSG | yok |
10) | Yetişkin Eğitimi ve İş Güvenliği | yok |
11) | Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Toplum Üzerindeki Etkileri | yok |
12) | İSG Hizmetleri ve Sistemleri -Risk yönetimi | yok |
13) | Sunumlar | yok |
14) | Sunumlar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti” Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği" Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” |
Diğer Kaynaklar: | Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti” Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği" Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 2 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
Ders | |
Ödev | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 73 |