OHS202 Occupational Health and Safety IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: OHS202
Course Name: Occupational Health and Safety II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yavuz Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İş sağlığı ve güvenliğinin ileri konularını etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlarla ilişkileri üstünden işleyerek, öğrenciler üstünde İSG bilincinin ve sorumluğunun güçlendirilmesi
Dersin İçeriği: İSG Kavramlarının Tekrarı; Kişisel Koruyucu Donanımlar; İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği; İş Kazaları; Sağlık Gözetimi ve Meslek
Hastalıkları; İSG Kontrolleri ve Belgeler; Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar; Vardiyalı Çalışma; İSG ve Etik; Çalışma Hayatında Etik; Mühendislik Çözümlerinin Sağlık,
Çevre ve Toplum üzerindeki etkileri; İSG ve Sürdürülebilirlik; Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim; İş Hukuku ve İSG ile İlişkileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme
2) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme
3) Bir işyerinin İSG yetkinliğinin kanıtlayan belgeleri tarif etme İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama
4) İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama
5) İSG ile etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, çevre ve toplum üstündeki etkiler, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlar arasındaki ilişkileri açıklama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İSG Kavramlarının Tekrarı yok
2) Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar Vardiyalı Çalışma yok
3) İSG ve Sürdürülebilirlik yok
4) Çalışma Hayatında Etik ve İSG yok
5) İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği yok
6) Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG yok
7) Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG yok
8) Motorlu araçlarda, kaynakta, el aletlerinde, kaldırma süreçlerinde, elektrik ve bakım-onarım işlerinde İSG yok
9) Havalandırma-İklimlendirme sistemlerinde ve Basınçlı kaplarda İSG yok
10) Yetişkin Eğitimi ve İş Güvenliği yok
11) Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Toplum Üzerindeki Etkileri yok
12) İSG Hizmetleri ve Sistemleri -Risk yönetimi yok
13) Sunumlar yok
14) Sunumlar yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh
Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”
Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti”
Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği"
Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”
Diğer Kaynaklar: Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh
Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”
Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti”
Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği"
Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 73