Mekatronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MCH455 | ||||
Course Name: | Computer Aided Engineering Design | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar Destekli Tasarım araçlarını kullanarak, mühendislik çiziminin temellerini anlama ve uygulama, montaj çizimleri hazırlama, boyutlandırma ve ölçeklendirme, toleranslandırma, makine elemanlarının çizimleri, mühendislik çizimlerini okuma, 3B parça modelleme, 3B montaj kabiliyetlerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Mühendislikte Teknik Resim. Bilgisayar Destekli 2B Çizim. Çizgi Türlerinin Anlamları. Boyutlandırmanın Temelleri. İzdüşüm Alma İlkeleri. Ortografik Görünümler. Kesit Görünümleri. Perspektif Görünüşler. İşleme Sembolleri. Mekanik Montaj Çizimi. Makine Elemanları Çizimi. Limitler ve Geçmeler. Geometrik Toleranslar. 3B Modellemede Genel Kavramlar. 3B Tasarım ve Katı Modellemede Parça Oluşturma. 3B Parçaları 2B Teknik Resim Detaylandırmaya Aktarma. Montaj Modelleme ve Montaj Parçaları. Parametrik Tasarım. Simülasyon ve Tasarım Çalışması. Yüzey Modelleme. Sac Levhalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Üç boyutlu cisimlerin iki boyutlu görünüşlerinin (eşlenik izdüşüm, yardımcı ve kesit) dikey izdüşüm özelinde elde edebilme. 2) İki boyutlu teknik resimleri ölçülendirebilme ve uygun toleransları verebilme. 3) Teknik resimde endüstriyel standartları uygulayabilme. 4) Bir bilgisayar yazılımı kullanarak iki boyutlu teknik resimleri oluşturabilme. 5) Bir bilgisayar yazılımı kullanarak üç boyutlu parça ve montaj modelleri oluşturabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik Resim Hakkında Genel Bilgiler | |
2) | Çizgi Çeşitleri ve Çizim Kağıtları | |
3) | İzdüşüm Prensipleri ve Görünüşler | |
4) | Ölçülendirme Prensipleri | |
5) | Perspektif Görünüşler ve 3B Modellemede Genel Kavramlar | |
6) | 3B Parçaların 2B Teknik Resme Aktarılması: Yardımcı Görünüşler | |
7) | 3B Parçaların 2B Teknik Resme Aktarılması: Kesit Görünüşler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Montaj Modelleme ve Makine Elemanları Çizimi | |
10) | Montaj Modelleme ve Montaj Çizimleri | |
11) | Parametrik Tasarım,Tasarım Etüdü ve Simülasyon | |
12) | Yüzey İşleme Sembolleri ve Toleranslar (Boyut, Şekil ve Konum) | |
13) | Yüzey ve Sac Levha Modelleme | |
14) | Dönem Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Uygulama | 13 | 1 | 13 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 165 |