MEC401 Machine ProjectKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC401
Course Name: Makina Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gerçek dünya mühendislik problemini tanımlamak, kapsamlı araştırma yapmak ve amaçları, kapsamı ve ön tasarım konseptlerini içeren ayrıntılı bir proje teklifi geliştirmektir. Öğrenciler ayrıca yaklaşımlarını doğrulamak için başlangıç tasarımı ve fizibilite çalışmaları tamamlayacaklardır.
Dersin İçeriği: Kurs Tanıtımı ve Genel Bakış
Problem Tanımlama ve Belirleme
Araştırma ve Literatür Taraması
Proje Teklifi Geliştirme
Fizibilite Çalışmaları ve Başlangıç Tasarımı
Teknik Dokümantasyon
Proje Planlama ve Yönetimi
Etik ve Profesyonellik
Ara Dönem Sunumları
İlerleme Değerlendirmesi ve Geri Bildirim
Tasarım Konseptlerinin Geliştirilmesi
Ara Rapor Teslimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tam anlamıyla bir projeye sıfırdan başlayıp proje aşamasını bitirme
2) Mühendislik Simülasyon Yazılımları İle Bilgisayar Destekli Uygulamalar Yapma
3) Sunum ve Savunma Yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurs Tanıtımı ve Genel Bakış Problem Tanımlama ve Belirleme Araştırma ve Literatür Taraması Proje Teklifi Geliştirme Fizibilite Çalışmaları ve Başlangıç Tasarımı Teknik Dokümantasyon Proje Planlama ve Yönetimi Etik ve Profesyonellik Ara Dönem Sunumları İlerleme Değerlendirmesi ve Geri Bildirim Tasarım Konseptlerinin Geliştirilmesi Ara Rapor Teslimi Tez Yazım Klavuzu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tez Yazım Klavuzu
Diğer Kaynaklar: Tez Yazım Klavuzu

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Rapor Teslimi 1 3 3
Toplam İş Yükü 120