MEC456 Computer in Mechanical Engineering AppsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC456
Course Name: Computer in Mechanical Engineering Apps
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adi diferansiyel denklemler, Euler yöntemi, Taylor serisi yöntemleri, tek adımlı, Runge-Kutta yöntemleri, çok adımlı yöntemler, hata tahmini ve diğer özel konular, kısmi türevli denklemlerin sınıflandırılması, sonlu farklar yöntemi, kararlılık, parabolik denklemler, açık ve kapalı yöntemler, hiperbolik denklemler, eliptik denklemler, ağırlıklı kalıntı yöntemlerine giriş, Galerkin, en küçük kareler yöntemleri, kollakasyon, sonlu elemanlar yöntemi.
Dersin İçeriği: Adi diferansiyel denklemler, Euler yöntemi, Taylor serisi yöntemleri, tek adımlı, Runge-Kutta yöntemleri, çok adımlı yöntemler, hata tahmini ve diğer özel konular, kısmi türevli denklemlerin sınıflandırılması, sonlu farklar yöntemi, kararlılık, parabolik denklemler, açık ve kapalı yöntemler, hiperbolik denklemler, eliptik denklemler, ağırlıklı kalıntı yöntemlerine giriş, Galerkin, en küçük kareler yöntemleri, kollakasyon, sonlu elemanlar yöntemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine mühendisliğinde sıkça karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanılan temel denklemleri sayısal olarak modelleme becerisini kazanır.
2) Modellenen denklemlerin çözümü için denklemlerin fiziksel ve matematiksel doğalarına göre uygun sayısal algoritmaları türetir.
3) Denklemlerin çözümü için sayısal analiz yöntemlerini uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar, Sayısal analizin tanımı ve önemi, Diferansiyel Denklemlerin Temel İlkeleri, Başlangıç Değer Problemleri için Sayısal Yöntemler, Euler yöntemi, İleri Euler yöntemi, Geri Euler yöntemi, Runge-Kutta Yöntemleri, 2. dereceden Runge-Kutta yöntemi, Ayrıklaştırma ve Interpolasyon, Yüksek dereceden diferansiyel denklemler ve çözüm teknikleri, Sınır Değer Problemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Numerical Methods for Engineers" by Steven C. Chapra and Raymond P. Canale
Diğer Kaynaklar: "Numerical Methods for Engineers" by Steven C. Chapra and Raymond P. Canale

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 181