MEC470 Introduction to BiomechanicsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC470
Course Name: Introduction to Biomechanics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, biyolojik sistemlerin mekanik prensiplerini anlamayı sağlayarak, insan vücudu gibi karmaşık yapıların hareketini ve etkileşimlerini incelemeyi amaçlar.
Öğrenciler, biyomekanik prensiplerini kullanarak spor performansını artırmak, yaralanma riskini azaltmak ve rehabilitasyon süreçlerini iyileştirmek için pratik uygulamalar geliştirmeyi öğrenecekler.
Dersin sonunda, öğrencilerin biyomekanik kavramları hakkında temel bir anlayışa sahip olmaları ve bu bilgileri sağlık, spor veya mühendislik alanlarında kullanabilecekleri becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, biyomekanik temelleriyle başlar ve insan hareketinin analizi ve modellemesi üzerine odaklanır. Ardından, biyomekanik prensiplerinin sağlık, spor ve mühendislik alanlarındaki uygulamaları incelenir. Öğrenciler, bu bilgileri pratik projeler ve uygulamalarla pekiştirirken, gerçek dünya problemlerini çözme becerilerini geliştirirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyomekanik prensipleri kullanarak insan hareketini analiz edebilme yeteneği geliştirilir.
2) Öğrenciler, biyolojik sistemlerdeki akışkan davranışlarını analiz etmek için temel matematiksel ve fiziksel prensipleri uygulayabileceklerdir.
3) Biyomekanik kavramlarını sağlık, spor ve mühendislik alanlarında pratik uygulamalara aktarma becerisi kazanılır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomekanik Temelleri ve Temel Terimler Kuvvet ve Moment Analizi Hareket Analizi ve Kinematik Kinetik Analiz ve Newton'un Hareket Yasaları Stres-Deformasyon İlişkisi ve Biyomekanik Malzeme Davranışı Biyomekanik Uygulamaları ve Spor Performansı Ders Değerlendirmesi ve İleriye Bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Basic Orthopaedic Biomechanics and Mechano-Biology", Van C. Mow ve Rik Huiskes
Diğer Kaynaklar: "Basic Orthopaedic Biomechanics and Mechano-Biology", Van C. Mow ve Rik Huiskes

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 181