MEC474 Micro and Nano Fluid SystemsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC474
Course Name: Micro and Nano Fluid Systems
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET GÜLTEKİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, makine mühendisliği lisans programındaki çeşitli derslerle ilişkilidir ve öğrencilere mikro ve nano ölçeklerdeki akışkanların davranışlarını anlamalarını sağlar. Bu ders, termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi ve malzeme bilimi gibi derslerle doğrudan ilişkilidir.
Dersin İçeriği: Mikro ve nano boyutta akışa giriş, mikro ve nano boyutta taşınım, kinematik akış denklemleri, Coutte ve Poiseuille tipi akışlar, Navier Stokes denklemleri, mikro ve nano kanallarda elektrokinetik potensiyel, mikro ve nano akış kanal üretim metodları, mikro akış uygulamaları, bilgisayar destekli simülasyon.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikro ve nano akışkanların temel prensiplerini anlar.
2) Mikro ve nano ölçeklerde akışkan davranışlarını modelleyebilir.
3) Mikro ve nano akışkanlar ile ilgili mühendislik problemlerini çözebilir.
4) Mikro ve nano akışkanların uygulama alanlarını tanımlar ve bu alanlarda yenilikçi çözümler geliştirebilir.
5) Mikro ve nano akışkanlarla ilgili deneysel ve hesaplamalı yöntemleri kullanabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikro ve Nano Akışkanların Tanıtımı
2) Mikro ve Nano Ölçeklerde Akışkanların Temel Özellikleri
3) Boyutsuz Sayılar ve Ölçekleme Kanunları
4) Mikro ve Nano Akışkanlar için Temel Denklemler
5) Mikro Akışkanlar: Uygulamalar ve Teknolojiler
6) Nano Akışkanlar: Uygulamalar ve Teknolojiler
7) Akışkanların Yüzey Etkileşimleri ve Yüzey Gerilimi
7) Akışkanların Yüzey Etkileşimleri ve Yüzey Gerilimi
8) Mikro ve Nano Akışkanlarda Isı Transferi
8) Mikro ve Nano Akışkanlarda Isı Transferi
9) Mikro ve Nano Akışkanlarda Kütle Transferi
9) Mikro ve Nano Akışkanlarda Kütle Transferi
10) Mikro ve Nano Akışkanların Modelleme Teknikleri
11) Deneysel Teknikler ve Ölçüm Yöntemleri
12) Mikro ve Nano Akışkanlarda Enerji Uygulamaları
13) Mikro ve Nano Akışkanlarda Biyomedikal Uygulamalar
14) Dönem Projesi Sunumları ve Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 187