MEC487 Thermal System DesignKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC487
Course Name: Thermal System Design
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL CEM PARMAKSIZOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. İ. Cem Parmaksızoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders dönemi sonunda öğrencinin,
• “ Termodinamik”, “Isı Geçişi”,” Akışkanlar Mekaniği”, “Ekonomik analiz”, ”Optimizasyon Metotları” arasında bağ kurabilmesi,
• Isıl sistem tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi
• “Isıl Sistem Tasarımı” problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması,
• Sanayide ve mühendisliğin değişik alanlarında ısıl sistem tasarımını yapabilmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: • Termodinamik, ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği temel Kavramları
• Mühendislik tasarımı, Isıl sistem tasarımı karar adımları
• Çalışabilir sistem tasarımı
• Ekonomik Analiz
• Eğri geçirme
• Isıl sistemlerin modellenmesi
• Sistem analizi
• Optimizasyon
• Lagrange çarpanları
• Search Metod

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “ Termodinamik”, “Isı Geçişi”,” Akışkanlar Mekaniği”, “Ekonomik analiz”, ”Optimizasyon Metotları” arasında bağ kurabilmesi, • Isıl sistem tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • “Isıl Sistem Tasarımı” problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Sanayide ve mühendisliğin değişik alanlarında ısıl sistem tasarımını yapabilmesi, beklenmektedir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Termodinamik, ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği temel Kavramları
2) • Termodinamik, ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği temel Kavramları
3) • Mühendislik tasarımı, Isıl sistem tasarımı karar adımları
4) • Çalışabilir sistem tasarımı
5) • Ekonomik Analiz
6) • Denklem uydurma
8) • Isıl sistemlerin modellenmesi
9) • Sistem analizi
10) • Optimizasyon
11) • Optimizasyon
12) • Lagrange çarpanları
13) • Lagrange çarpanları
14) • Search Metot

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Design of Thermal Sytems, W.F. Stoeker, McGraw Hill, 1978
• Thermal Systems, A. Bejan, G. Tsatsaronis, John Wiley & Sons Inc, 1996.
• Design and Optimisation of Thermal Systems, Yoges Jaluria CRC Press
• Refrigeration and Air Conditioning W.F. Stoecker, J.W. Jones, MvGrawHill
• Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Frank P. Incropera, David P. DeWitt, Theodore L. Bergman, Adrienne S. Lavine, John Wiley & Sons, Inc.2007.
• Heat and Mass Transfer: Fundamentals & Applications, Fourth Edition, Yunus A. Cengel, Afshin J. Ghajar, McGraw-Hill, 2011
• Mekanik Tasarımda Ekonomik Analiz, Özdemir M., Parmaksızoğlu C., TESKON 2003, VI Tesisat Müh. Kongresi, 2003.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 2
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 60 1 60
Ödevler 1 55 55
Küçük Sınavlar 10 0.1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 165