MEC494 Computer Programming IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC494
Course Name: Computer Programming II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyemiz Meryem Uzun Per
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: C programlama dilinin etkin kullanımının öğretilmesi
Dersin İçeriği: C Programlama Dilinde Veri Tipleri ; Kontrol Deyimleri ; Döngüler ; Diziler ve İşaretçiler ; Çok Boyutlu Diziler ; İşaretçi Dizileri ; Karakter Dizileri ; Dinamik Bellek Yönetimi ;
Fonksiyonlar ; Fonksiyon İşaretçileri ; Özyinelemeli Fonksiyonlar ; Yerel ve Global Değişkenler ; Yapılar ; Bitsel İşlemler ; Dosya İşlemleri ; C Önişlemcileri ; Makrolar ; C için Veri
Yapıları ; Linkli Listeler ; Statik ve Dinamik Kütüphaneler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, C programlama dilinin ileri seviye özelliklerini kullanabileceklerdir.
2) Öğrenciler, etkin algoritmalar tasarlayabileceklerdir.
3) Öğrenciler, modüler programlama yeteneklerine sahip olacaklardır.
4) Öğrenciler, C programlama dilinin alt seviyeli özelliklerini kullanabileceklerdir.
5) Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir.
6) Öğrenciler, programlarındaki hataları ayıklayabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) C Programlama Dilinde Veri Tipleri / Kontrol Deyimleri / Döngüler
2) Diziler / İşaretçiler / İşaretçiler Aritmetiği
3) Çok Boyutlu Diziler / İşaretçi Dizileri / Karakter Dizileri / İşaretçilerin İşaretçisi
4) Dinamik Bellek Yönetimi ve Fonksiyonlar
5) Fonksiyon İşaretçileri / Özyinelemeli Fonksiyonlar
6) Yerel ve Global Değişkenler / Depolayıcı Sınıflar
7) Yapılar / Birlikler / Bitsel İşlemler
8) Yapılar / Birlikler / Bitsel İşlemler
9) İleri Dosya İşlemleri
10) C Önişlemcileri ve Makrolar
11) C Önişlemcileri ve Makrolar
12) Linkli Listeler
13) Statik ve Dinamik Kütüphaneler
14) Statik ve Dinamik Kütüphaneler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Darnell P. A. and Margolis P. E., C: A Software Engineering Approach, 1996 (3rd) edition
Kernighan B. W. and Ritchie D. M., The C Programming Language, Prentice-Hall, 1988.
Diğer Kaynaklar: Darnell P. A. and Margolis P. E., C: A Software Engineering Approach, 1996 (3rd) edition
Kernighan B. W. and Ritchie D. M., The C Programming Language, Prentice-Hall, 1988.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 227