ECZ227 Farmasötik Botanik UygulamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar EczacılıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ECZ227
Course Name: Farmasötik Botanik Uygulama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞERİFE EVRİM TEKKELİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ABDÜLKERİM ALPINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mikroskop kullanımını öğrenmek, bitki organlarını incelemek, eczacılık bakımından önemli familyalara ait bitkilerin incelemek, herbaryum örneği hazırlamak ve bitki teşhisi yapmak.
Dersin İçeriği: Bitkiler ve Kısımlarına Ait Terimlerin Açıklanması
Mikroskop Kullanımı, Makroskopik ve Mikroskobik İnceleme Esasları
Mikrofunguslar
Canlı Hücre - Ölü Hücre Karşılaştırılması, Kök, Rizom Morfolojisi
Kök, Rizom, Soğan, Tuber Droglarının İncelenmesi
Yaprak, Herba Droglarının İncelenmesi
Çiçek Yapısının İncelenmesi
Çiçek Yapısının ve Droglarının İncelenmesi
Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi
Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi
Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi
Herbaryum Örneği Hazırlanması
Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi
Herbaryum Örneğinden ve Canlı Materyalden Bitki Tayini

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci, mikroskop kullanabilmeli, bitki organlarının mikroskobik elementlerini tanıyabilmeli, eczacılık bakımından önemli familyalara ait bitkileri tanıyabilmeli, herbaryum örneği hazırlayabilmeli ve bilinmeyen bitki teşhisi yapabilmeli. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Khan, A. (2002). Plant anatomy and physiology. Gyan Publishing House.
2. Tanker, N., Koyuncu, M., & Coşkun, M. (1998). Farmasötik botanik. Ankara Üniv. Eczacılık Fak. Yayınları, Ders Kitapları, (78).
3. Baytop, A. (1996). Farmasötik botanik ders kitabı. İstanbul Üniversitesi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. 2
2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. 2
3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 2
4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. 1
5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. 1
6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. 3
7) İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. 1
8) Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
9) Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. 1
10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. 1
11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 2
12) Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. 3
13) Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. 2
14) Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. 2
15) İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. 2
16) Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. 3
17) Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. 2
18) İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Laboratuvar 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90