Eczacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECZ227 | ||||
Course Name: | Farmasötik Botanik Uygulama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞERİFE EVRİM TEKKELİ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ABDÜLKERİM ALPINAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mikroskop kullanımını öğrenmek, bitki organlarını incelemek, eczacılık bakımından önemli familyalara ait bitkilerin incelemek, herbaryum örneği hazırlamak ve bitki teşhisi yapmak. |
Dersin İçeriği: | Bitkiler ve Kısımlarına Ait Terimlerin Açıklanması Mikroskop Kullanımı, Makroskopik ve Mikroskobik İnceleme Esasları Mikrofunguslar Canlı Hücre - Ölü Hücre Karşılaştırılması, Kök, Rizom Morfolojisi Kök, Rizom, Soğan, Tuber Droglarının İncelenmesi Yaprak, Herba Droglarının İncelenmesi Çiçek Yapısının İncelenmesi Çiçek Yapısının ve Droglarının İncelenmesi Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi Herbaryum Örneği Hazırlanması Eczacılık Bakımından Önemli Familyalara Ait Bitkilerin İncelenmesi Herbaryum Örneğinden ve Canlı Materyalden Bitki Tayini |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci, mikroskop kullanabilmeli, bitki organlarının mikroskobik elementlerini tanıyabilmeli, eczacılık bakımından önemli familyalara ait bitkileri tanıyabilmeli, herbaryum örneği hazırlayabilmeli ve bilinmeyen bitki teşhisi yapabilmeli. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Khan, A. (2002). Plant anatomy and physiology. Gyan Publishing House. 2. Tanker, N., Koyuncu, M., & Coşkun, M. (1998). Farmasötik botanik. Ankara Üniv. Eczacılık Fak. Yayınları, Ders Kitapları, (78). 3. Baytop, A. (1996). Farmasötik botanik ders kitabı. İstanbul Üniversitesi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. | 2 |
2) | İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. | 2 |
3) | İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | 2 |
4) | İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | 1 |
5) | İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. | 1 |
6) | Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
7) | İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
8) | Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. | 1 |
9) | Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. | 1 |
10) | İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
11) | Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 |
12) | Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. | 3 |
13) | Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
14) | Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | 2 |
15) | İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. | 2 |
16) | Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. | 3 |
17) | Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. | 2 |
18) | İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. | 1 |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |