TIP031 Hastane EnfeksiyonlarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar TıpÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TIP031
Course Name: Hastane Enfeksiyonları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BARIŞ ATA BORSA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BARIŞ ATA BORSA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin hastane enfeksiyonlarının tanımları, tanı-tedavi yöntemleri ve önlem uygulamaları ile ilgili bilgi edinmesi
Dersin İçeriği: Ders, hastane enfeksiyonları ile ilgili genel bilgiler yani sıra enfeksiyon tipleri, bunların tanı ve tedavileri ile ilgili bilgileri içerir. Ayrıca hastane enfeksiyonlarının önlenmesi için yapılması gerekenler ve konu ile ilgili rehberler de bu dersin konusudur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastane enfeksiyonlarının genel özelliklerini ve toplum kökenli enfeksiyonlardan farklarını bilir
2) Hastane enfeksiyonlarının tiplerini ve bunların epidemiyolojik özelliklerini bilir
3) Hastane enfeksiyonlarının tanısının nasıl koyulduğunu bilir
4) Hastane enfeksiyonları için risk faktörlerini bilir
5) Hastane enfeksiyonlarının tedavisini genel özellikleri ile bilir
6) Hastane enfeksiyonlarının karşı alınması gereken önlemler ve bunlara ilişkin kaynakları bilir
7) Hastane enfeksiyonlarının tanı ve tedavisinde yeni yöntemler ve güncel uygulamaları bilir
8) Antibiyotik direnci ve önlenmesinde yapılması gerekenleri bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hastane enfeksiyonları - Genel bilgiler
2) Hastane enfeksiyonları - Genel bilgiler
3) Hastane enfeksiyonlarında küresel durum analizi. (Enfeksiyon tipleri, etkenler, direnç durumu vs. ile ilgili güncel bilgi ve istatistiksel analizler)
4) Hastane ilişkili solunum yolu enfeksiyonları (Tanımlar, etkenler, tedavi, önlemler)
5) Hastane ilişkili cerrahi alan enfeksiyonları (Tanımlar, etkenler, tedavi, önlemler)
6) Hastane ilişkili üriner sistem enfeksiyonları (Tanımlar, etkenler, tedavi, önlemler)
7) Hastane ilişkili kan-dolaşım yolu enfeksiyonları (Tanımlar, etkenler, tedavi, önlemler)
8) Vize
9) Antibiyotik direnci ve antimikrobiyal yönetim (Tanımlar, direnç mekanizmaları, ülkemizde ve dünyada güncel durum, güncel uygulamalar ve önlemler)
10) Antibiyotik direnci konusunda yeni yaklaşımlar (hızlı tanı, yeni antimikrobiyaller, diğer önlemler)
11) Hastane enfeksiyonları - tanıda yeni yaklaşımlar
12) Hastane enfeksiyonları - tedavide yeni yaklaşımlar
13) Hastane enfeksiyonları - önlem konusunda yeni yaklaşımlar
14) Genel tekrar
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir.
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir.
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar.
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder.
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür.
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir.
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular.
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır.
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar.
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder.
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder.
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür.
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır.
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar.
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar.
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60