Tıp

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TIP037
Course Name: Kent ve Kültür
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MURAT POLAT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MURAT POLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kentlerin gelisimini ve kulturel etkilesimini tarihsel bir perspektif icerisinde incelemek. Istanbul'u kentsel baglami icerisinde salt tarihsel ve mimari boyutunun disinda bir kultur sahnesi olarak degerlendirerek Istanbul'un tarihsel rotalarini kent gezileri ile katilimcilara aktarmak
Dersin İçeriği: Teorik derslerde kentin tarihsel gelişimine ait konular aktarıldıktan sonra kent gezileri ile derslerde aktarılan konulara tanıklık edilir. Derse farklı uzman ve sanatçıların katılımıyla çok boyutlu ve katmanlı disiplinlerarası bir etkileşim sağlanması hedeflenmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kentlesme tarihi hakkinda bilgi sahibi olur.
2) İstanbul kentinin kronolojik bir perspektifle tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3) İstanbul'un farklı tarihsel dönemlerine ait mimarisi hakkında farkındalığa ve gelişmiş bir bilgiye sahip olur.
4) İstanbul'un sanatsal geçmişi hakkında bilgi sahibi olur. Resim, müzik, heykel vb. sanatlarının kentteki geçmişine ait bir perspektifle bakisi açısı kazanır
5) Farklı dönemlere ait binaları görme, anlamlandırma ve ayrıştırmayı öğrenir.
6) Kentsel gezilerle birlikte kentin gelisimine taniklik eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kent nedir? Kenti oluşturan bileşenler nelerdir?
2) Antik kentlerin temel ögeleri nelerdir?
3) İstanbul kentinin oluşumu ve izleri
4) Erken donem ve Bizans Donemi İstanbulu (Ayasofya, Aya Irini ve Hipodrom gezisi)
5) Osmanli Donemi'nde Istanbul
6) Istanbul Tarihi Yarimada ve imaparatorluklarin izleri gezisi
7) Seminer (konuk konuşmacı)
8) Cumhuriyet Donemi Istanbulu
9) Galata ve Beyoglu gec donem Osmanli'nin izleri gezisi
10) Modern Istanbul'un izleri (Sisli-Levent aksi)
11) Istanbul'da resim sanatinin izleri
12) Istanbul'da edebiyatin izleri (konuk konusmaci)
13) Istanbul'un muzigi (konuk konusmaci)
14) Istanbul'un muzigi (konuk konusmaci)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Istanbul Bir Kent Tarihi Bizantion, Konstantinopolis, İstanbul, Dogan Kuban

Istanbul: Imparatorluklar Baskenti, Stefanos Yerasimos

19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti Değişen İstanbul-Zeynep Çelik

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir.
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir.
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar.
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder.
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür.
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir.
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular.
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır.
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar.
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder.
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder.
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür.
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır.
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar.
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar.
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60