BYM487 Derin Öğrenmeye GirişKurumsal BilgilerAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: BYM487
Course Name: Derin Öğrenmeye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Halis Altun
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derin öğrenme ile ilgili temel bilgileri anlamak, derin öğrenme ile ilgili açık kaynak kütüphaneleri kullanmak, derin öğrenme uygulamaları geliştirmek.

Dersin İçeriği: Matematiksel altyapı, tensör işlemleri, Graident descent, backpropagation, Keras derin öğrenme kütüphanesi, Makine öğrenme modelleri, Evrişimli sinir ağları (convnets), transfer öğrenme, metin verileriyle derin öğrenme, tekrarlayan sinir ağları, 1D convnets, Keras fonksiyonel API, Generative derin öğrenme, güncel konular

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Understand the principles and capabilities of deep learning.
2) Derin öğrenme modellerini tasarlamak, uygulamak ve eğitmek için pratik beceriler kazanma.
3) Bilgisayarla görme ve doğal dil işleme gibi alanlardaki sorunları çözmek için derin öğrenme tekniklerini uygulama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme yok
2) Matematiksel arka plan, tensör işlemleri, aktivasyon fonksiyonları yok
3) Gradyan inişi ve varyantları, kayıp fonksiyonları yok
4) İleri beslemeli ağlar ve eğitim, Keras derin öğrenme kütüphanesi yok
5) Veri ön işleme, düzenlileştirme yöntemleri yok
6) Evrişimli sinir ağları (convnets) yok
7) Transfer öğrenimi yok
8) Metin işleme, katmanları gömme yok
9) Dizi işleme, Tekrarlayan sinir ağları (RNN) yok
10) Basit RNN, LSTM, GRU yok
11) Keras işlevsel API yok
12) Üretken derin öğrenme yok
13) Çağdaş derin öğrenme konuları yok
14) Sunum yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chollet, Francois. Deep learning with Python. Simon and Schuster, 2021.

Ders Kaynakları Goodfellow, Ian, et al. Deep learning. Vol. 1. Cambridge: MIT press, 2016.
Diğer Kaynaklar: Chollet, Francois. Deep learning with Python. Simon and Schuster, 2021.

Ders Kaynakları Goodfellow, Ian, et al. Deep learning. Vol. 1. Cambridge: MIT press, 2016.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme
12) Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme.
13) Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 10 10
Ödevler 3 25 75
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 172