ENM466 Endüstride Problem Çözme YöntemleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ENM466
Course Name: Endüstride Problem Çözme Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mühendislik, matematik, istatistik, işletmecilik ve yöneticilik bilgilerinin, stajlarda kazanılan bilgilerin ışığı altında Üretim tekniklerini öğrenilmesi ve başarı ile uygulanmasını kapsar. Üretim ile ilgili Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisini sağlar.
Dersin İçeriği: Üretim Sistemleri ve Üretim Yönetimi kavramlarının incelenmesi, Üretim Hatlarının Dengelenmesi, Kapasite Plânlama, Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme, Sıralama, Programlama (Çizelgeleme), Tezgâh atalamarı, Satış ve Talep Tahminleri, Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama, Üretim Planlama Ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması Ve Zaman Maliyet Analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci üretim kaynaklarındaki atıkları minimize etme yeteneği kazanacaktır
2) Öğrenci üretim çizelgeleme yeteneği kazanacaktır.
3) Öğrenci verimliliği artıran planlama yeteneği kazanacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Üretim Sistemleri, üretim Yönetimi ve kavramları_1 -
2) Üretim Sistemleri, üretim Yönetimi ve kavramları_2 -
3) Üretim Hatlarının Dengelenmesi_1 Ders notları 1 -
4) Üretim Hatlarının Dengelenmesi örnek problemler_2 -
5) Kapasite Plânlama_1 -
6) Kapasite Plânlama örnek problemler _2 -
7) Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme -
7) Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme -
8) Ara Sınav -
9) Satış ve Talep Tahminleri örnek problemler -
10) Satış ve Talep Tahminleri örnek problemler -
11) Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama_1 -
12) Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama ve örnek problemler _2 -
13) Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama ve örnek problemler _3 -
14) Üretim Planlama ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması ve Zaman Maliyet Analizi -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları-Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: TANYAŞ, M., BASKAK, M., (2012), “Üretim Planlama ve Kontrol”, İrfan Yayımcılık,2019
Gönül Yenersoy,“Üretim Planlama ve Kontrol”,Papatya Bilim, 2015
Emin Gündoğar,"Endüstriyel Üretim Planlama ve Kontrol",Nobel Akademik Yayıncılık, 2019

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 1
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 3
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 2
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 2
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 3
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 49