ETM156 İletişim Teknik ve Teknolojileri IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM156
Course Name: İletişim Teknik ve Teknolojileri II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Cansu Kardaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teknik resmi doğru kullanabilmesi, yöntem ve tekniklerine hâkim olması, kavramlarını anlaması ve uygulayabilmesi, boyutsal görme becerisinin artması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda yaygın kullanılan bilgisayar destekli tasarım programlardan Solidworks öğretilmektedir.
Dersin İçeriği: Teknik resim I dersinin kazanımlarının devamlılığı,
Geometriyi kavrama, İzdüşüm algısı, Görünüş çıkartma,
Kesit-detay görünüşler ve uygulamaları, Ölçme ve ölçülendirme,
Perspektifler, Tolerans çeşitleri ve alıştırmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım mühendisinin disiplinler arası kullandığı iletişim yöntemi olan teknik resmi etkin ve doğru kullanabilir.
2) Görme-boyutlandırma becerisi artar.
3) Teknik resmin kurallarını ve yöntemlerini öğrenir, uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve içeriği, biçimi ve işleyişi Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
2) SolidWorks programı ile features araçları (extrude/extrude cut) Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
3) SolidWorks programı ile features araçları (revolved/revolved cut) Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
4) SolidWorks programı ile features araçları (lofted/lofted cut) Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
5) SolidWorks programı ile features araçları (swept/swept cut) Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
6) SolidWorks programı ile düzlem atama ve uygulamaları Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
7) Uygulamalar Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
8) Ara Sınav
9) SolidWorks programı ile kısayollar ve uygulamaları Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
10) SolidWorks program ile diğer araçlar (wrap, dome, draft vb.) Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
11) SolidWorks programı ile teknik resim oluşturma Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
12) SolidWorks programı ile teknik resim uygulamaları Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
13) Toleranslar (ölçü, şekil-konum, yüzey) Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
14) SolidWorks programı ile toleranslar Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013 Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Şen İ.Z., Özçilingir N., Teknik Resim. Deha Yayıncılık, Ocak, 2013

Bağcı, M. ve Bağcı, C., Teknik Resim I ve II, Ankara, 2003.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 2
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 1
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Uygulama 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102