Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM245 | ||||
Course Name: | Tasarım Teknolojisi II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYSEL TARIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Aysel Tarım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstri Ürünleri Tasarım eğitimin başındaki öğrencilerin tasarımlarını gerçekleştirebilmesi için kullanacağı araçlardan biri olan yapı malzemeleri ve alt türleri hakkında genel fikir ve bilgi sahibi olmasının yanı sıra malzeme çeşitlerinin avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vermek ana hedeftir. Ayrıca alt türevleri verilen malzeme ailesi ile üretim teknolojileri, imalat prosesleri hakkında genel bilgilendirme hedeflerden biridir. |
Dersin İçeriği: | Endüstriyel ürünlerde kullanılan malzeme ailesi olarak ahşap, metal ve plastik dahil 11 farklı yapı malzemesinin alt katmanları olarak 110 farklı tür bazında detaylı teknik bilgi, malzemelerin zayıf ve güçlü yönleri ele alınır. Ahşap, metal ve plastik bazlı malzemeler ağırlıktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapı malzemeleri hakkında fikir ve bilgi sahibi olma 2) Yapı malzemelerinin özelliklerini tanımlayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme 3) Doğru malzeme seçimi yapabilme, seçilen malzeme ile ilgili üretim proseslerini öğrenme. 4) Yapı malzemelerinin teknolojik gelişimler bağlamında üretim, kullanım ve uygulamaları, çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlama. 5) Öğrencinin tasarım sürecindeki kararlarının gerçekleşmesindeki başarısında malzeme bilgisi ve birikiminin önemini kavramasının sağlanması 6) Malzeme çeşitlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin bilinmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, Ahşap yapı malzemelerine giriş, | yok |
2) | Ahşap bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
3) | Kâğıt, karton bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri, | yok |
4) | Metal bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
5) | Taş bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri, | yok |
6) | Beton bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
7) | Deri bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
8) | Ara sınav | yok |
9) | Kompozit bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
10) | Tekstil bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
11) | Plastik bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
12) | Cam-seramik bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
13) | Aydınlatma bazlı yapı malzeme türevleri ve bu malzemelerin güçlü ve zayıf yönleri | yok |
14) | Genel tekrar, ödevler, öğrenci sunumları | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | 1- Daniel Kula and Elodie Ternaux, Materiology 2- Murat Eriç, Yapı Fiziği ve Malzemesi, 3- Reha Günay, Geleneksel Ahşap Yapılar Sorunları ve Çözüm Yolları 4- N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme 5-Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T., Construction Materials Manual, Birkhauser - Publishers for Architecture 6-Selma Akkurt, Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı / Birsen Yayınevi 7-Tahsin Canbulat, Tasarımcılar İçin METAL Şekillendirme Yöntemleri, Metal Ürün Tasarım İlkeleri / Birsen Yayınevi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 2 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 2 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 14 | 1 | 14 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 59 |